Uczestnicy i uczestniczki (nauczyciele i dyrektor) w ramach dwuletniego Całościowego rozwoju szkoły – poziom podstawowy biorą udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach regionalnych oraz kursach internetowych.
DYREKTORZY
Konferencja inauguracyjna dla dyrektorów „Dyrektor – lider zmiany”
Kurs internetowy, trwający półtora roku, w którą uczestniczą 2 nauczyciele ze szkoły pełniący funkcję liderów OK w szkole. Pozostali uczestnicy programu (nauczyciele i dyrektor) mają w kursie przyznany status „gościa”, co daje im dostęp do wszystkich materiałów merytorycznych i zadań poszczególnych modułów kursu.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy CEO w Wildze k/Warszawy.
Konferencja półmetkowa dla dyrektorów „Dobre praktyki we wdrażaniu OK”
Drugie (2-dniowe) spotkanie dyrektorów szkół uczestniczących w Całościowym rozwoju szkoły – poziom podstawowy, pozwalajace na wymianę doświadczeń w zakresie wdrażania oceniania kształtującego w ich szkołach oraz dające inspirację do dalszej pracy.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy CEO w Wildze k/Warszawy.
Spotkania online grupy pomocnych dyrektorów (GPD)
Spotkania online dyrektorów szkół w Grupach Pomocnych Dyrektorów (GPD), mające na celu wesprzeć dyrektorów we wprowadzaniu oceniania kształtującego w ich szkołach na poszczególnych etapach programu. Spotkania te są prowadzone przez wieloletnich dyrektorów szkół, które przeszły już ścieżkę Całościowego rozwoju szkoły, sami zaś dyrektorzy są doświadczonymi trenerami CEO.
Miejsce: online na platformach typu Zoom, Google Meet itp.
LIDERZY
Szkolenie inauguracyjne dla liderów
Pierwsze 2-dniowe warsztaty dla liderów oceniania kształtującego (OK) w szkole (uczestników kursu), poświęcone planowaniu lekcji z elementami OK-eja oraz przygotowujące do jej przeprowadzenia. Uczestnicy poznają strukturę programu oraz rolę, jaką mają w nim pełnić. Liderzy przygotowują się do facylitowania spotkań z nauczycielami w szkole.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy CEO w Wildze k/Warszawy.
Spotkania online grupy pomocnych liderów (GPL)
Spotkania online liderów szkół w Grupach Pomocnych Liderów (GPL) z asystentkami/asystentami tych samych szkół, mające na celu wymianę doświadczeń oraz wsparcie liderów we wprowadzaniu oceniania kształtującego oraz we współpracy z innymi nauczycielkami i nauczycielami w ich szkołach. Spotkania te są prowadzone przez doświadczonych trenerów CEO, którzy są jednocześnie nauczycielkami i nauczycielami różnych przedmiotów i uczą na różnych poziomach edukacyjnych.
Miejsce: online na platformach typu Zoom, Google Meet itp.
Szkolenie półmetkowe dla liderów „Pogłębianie OK”
Regionalne warsztaty 6-godzinne dla nauczycieli (uczestnikami są szkolni liderzy OK lub inni nauczyciele ze szkoły, którzy stosują OK w swojej pracy z uczniami), podczas których nauczyciele i nauczycielki wymieniają się dobrymi praktykami, doświadczeniami i wspólnie szukają pomysłów, jak rozwiązywać trudności.
Miejsce: w dużym mieście w regionie.
RADA PEDAGOGICZNA
Spotkania z asystentką/asystentem szkoły
Spotkania z asystentką/asystentem szkoły to propozycja rozmowy i wsparcia, możliwość rozwiania wątpliwości, otrzymania pomocy i podpowiedzi w zakresie wprowadzania oceniania kształtującego, skierowana zarówno do liderów lub potrzebujących nauczycieli, jak również dyrekcji.
Miejsce: w szkołach lub online na platformach typu Zoom, Google Meet itp.
Kurs internetowy
Kurs internetowy, trwający półtora roku, w którym uczestniczą 2 nauczyciele ze szkoły, pełniący funkcję liderów OK w szkole. Pozostali uczestnicy programu (nauczyciele i dyrektor) mają w kursie przyznany status „gościa”, co daje im dostęp do wszystkich materiałów merytorycznych i zadań poszczególnych modułów kursu.
Miejsce: platforma kursów internetowych CEO.
Warsztaty dla rady pedagogicznej „Lekcja OK”
Drugie warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (4 godziny), podczas których nauczyciele biorą udział w lekcji trenerskiej z OK, uczą się planować lekcję z elementami OK i przygotowują się do jej prowadzenia. Podczas szkolenia rozwijają umiejętności tworzenia lekcji z wykorzystaniem elementów oceniania kształtującego, które sprzyją uczeniu się.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej „Podstawy OK”
Pierwsze warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (4 godziny), podczas których nauczyciele opanowują podstawowe elementy oceniania kształtującego i poznają zasady wdrażania oceniania kształtującego do praktyki szkolnej.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej „Zadanie edukacyjne”
Trzecie warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (3 godziny), podczas których nauczyciele dokonają refleksji na temat roli zadań edukacyjnych w procesie uczenia się i nauczania, określają kryteria sukcesu dla zadania edukacyjnego, które ma wywołać głębokie uczenie się uczniów, dokonają wyboru zadań edukacyjnych sprzyjających realizacji określonego celu oraz zaplanują lub zmodyfikują zadanie edukacyjne.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej „Informacja zwrotna” cz. 1 i 2
Kolejne warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), składające się z dwóch części (2 spotkania po 3 godziny każde), podczas których nauczyciele doskonalą umiejętności udzielania prawidłowej informacji zwrotnej. Dokonują refleksji nad potrzebą współpracy z rodzicami i ustalenia strategii oceniania w kontekście pracy z informacją zwrotną. Warsztaty są także okazją do rozmowy o sukcesach i trudnościach z wprowadzaniem oceniania kształtującego.
Miejsce: w szkołach.
Warsztaty dla rady pedagogicznej „Podsumowanie OK”
Ostatnie spotkanie w ramach programu grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób) z opiekującym się szkołą asystentem – trenerem „Szkoły uczącej się”. Celem spotkania jest podsumowanie doświadczeń w programie Całościowy rozwój szkoły na poziomie podstawowym, przyznanie szkole tytułu Szkoły Uczacej się oraz przygotowanie uczestników warsztatu do podjęcia decyzji o kontynuacji programu na poziomie zaawansowanym.