Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, którzy chcieliby podczas swoich zajęć matematycznych wprowadzić elementy zabawy i ruchu. Daje konkretne przykłady, wskazówki oraz instrukcje, jak wykorzystywać gry matematyczne.

 

 

Adresaci szkolenia:

Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, wychowawcy świetlic szkolnych

 

Czas trwania szkolenia:

 4 godziny zegarowe

 

Miejsce i termin szkoleń:

Warsztaty odbywają się w zainteresowanej szkole lub (jeśli szkoła wyrazi taką chęć) w ośrodku szkoleniowym CEO w Wildze pod Warszawą (więcej o ośrodku tutaj).

 

Oferta Warsztatów Szkoły Uczącej Się dla rad pedagogicznych jest ofertą całoroczną. Szkolenia odbywają się najczęściej w piątki i soboty (w niektórych przypadkach możliwe jest także umówienie terminu w innym dniu tygodnia). Zgłoszenia najlepiej dokonywać na miesiąc przed planowanym szkoleniem.

 

Szkolenia wyjazdowe:

Jeżeli chcą Państwo, aby szkolenie odbyło się poza terenem Państwa codziennej pracy, serdecznie zapraszamy do naszego ośrodka w Wildze pod Warszawą, gdzie mogą Państwo połączyć zdobywanie nowej wiedzy z wypoczynkiem. Wystarczy dokonać rezerwacji terminu (pokoje, sala konferencyjna, wyżywienie, itp.) bezpośrednio z ośrodkiem, przekazać nam termin szkolenia, a my umówimy trenera, który to szkolenie poprowadzi. Rozliczenie za pobyt jest bezpośrednio z ośrodkiem, a rozliczenie za warsztaty jest bezpośrednio z CEO.

 

Opis szkolenia:

Podczas szkolenia uczestnicy poznają gry matematyczne i inne aktywności możliwe do zrealizowania także poza ławką szkolną. Nauczą się, jak wykorzystywać m.in. kostki do gry, gry planszowe czy karty do doskonalenia sprawności rachunkowej u swoich uczniów. Zobaczą filmy, na których dzieci “bawią się-ucząc”. Poznają działające online proste aplikacje, dzięki którym w  krótkim czasie można przygotować interaktywne koło fortuny, matematyczne bingo czy trimino. Dowiedzą się, jak do przeprowadzenia gier matematycznych można wykorzystać zasoby Internetu, zapoznają się z bazą przydatnych linków. 

 

Cele szkolenia:

Uczestniczka/uczestnik:

Pozna proste zabawy matematyczne sprzyjające rozwijaniu sprawności rachunkowych uczniów.

 

Zakładane efekty szkolenia:

Na szkoleniu uczestniczka/uczestnik:

  • Zdobędzie umiejętności zastosowania przedmiotów z najbliższego otoczenia w rozwijaniu sprawności rachunkowej u swoich uczniów

  • Pozna i zastosuje zabawy, które:

  • aktywizują uczniów,

  • są dla nich atrakcyjne,

  • w przyjazny dla dzieci sposób utrwalają wiedzę i umiejętności matematyczne

  • Doceni przydatność gier matematycznych i ich znaczenie dla uczniów:

  • wprowadzają element zabawy,

  • zaspakajają potrzebę ruchu,

  • uczą współzawodnictwa i przeżywania porażek

  • Zaplanuje zastosowanie wybranych zabaw na swojej lekcji.

 

Poruszane zagadnienia:

  • Docenienie roli zabawy w edukacji matematycznej

  • Zasady stosowania gier na lekcjach

  • Matematyczne rozgrzewki

  • Gry z wykorzystaniem kostek

  • Gry karciane

  • Energizery

  • Gry planszowe

  • Zrób to sam

 

Stosowane metody pracy podczas szkolenia: 

Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi (praca w parach i grupach); wymaga aktywności uczestników.

 

Po szkoleniu:

Uczestnicy szkolenia kończą z konkretnymi pomysłami do zastosowania w swojej praktyce szkolnej.  Dyrektor szkoły otrzymuje od trenera informację zwrotną na temat szkolenia. Zachęcamy do dzielenia się z nami opiniami i oczekiwaniami w stosunku do Warsztatów dla rad pedagogicznych Szkoły Uczącej Się: warsztaty-sus@ceo.org.pl

 

Prowadzący: 

Trenerzy- praktycy programu Szkoła Ucząca Się realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.

 
 
 
fot. Tomasz Kwiręg