Co ma wpływ na wzrost efektywności nauczania? Dlaczego planowanie lekcji ma tak duże znaczenie? Jak prowadzić rozwijającą rozmowę coachingową z nauczycielem? Przedstawiamy refleksje Danuty Sterny wyniesione z warsztatów dotyczących szczególnie efektywnych praktyk nauczania prowadzonych przez wykładowców z Teachers College Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku.


Czy z sześciolatkami można ustalać kryteria sukcesu? Czy tak małe dzieci potrafią dokonać samooceny i oceny koleżeńskiej? Obejrzyjcie film „Ocena, która pomaga się uczyć” przygotowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i przekonajcie się sami.


25 lutego na Facebooku odbyło się webinarium dotyczące OK zeszytu.  Na pytania odpowiadała Danuta Sterna – ekspertka SUS i pomysłodawczyni OK zeszytu. Dynamiczna dyskusja przyniosła wiele przydatnych odpowiedzi.

 

Pytania zadane podczas Webinarium. Kursywą odpowiedzi Danuty Sterna


Szczególnie Efektywne Praktyki Nauczania to praktyki, które, zdaniem Teachers College Uniwersytetu Columbia – partnera SUS, mają znaczący i stały wpływ na proces nauki, są skuteczne w różnych kontekstach kulturowych i w pracy z różnymi uczniami, zwiększają motywację uczniów i intensywność ich pracy oraz mogą być zastosowane przy niewielkich nakładach finansowych.