Konferencja Pomagaj (się) uczyć!


Konferencja Pomagaj (się) uczyć! Od informacji zwrotnej do głębokiego uczenia się to otwarte wydarzenie programu "Szkoła ucząca się" skierowane do nauczycielek i nauczycieli wszystkich poziomów szkół oraz edukatorów i edukatorek. Zapraszamy na nią także dyrektorów i dyrektorki. 

“Nauczanie dla jednych to sztuka, dla innych rzemiosło, dla jeszcze innych – rutyna. Prawdziwe uczenie się tymczasem zachodzi wyłącznie w głowie ucznia.” (A. Pacewicz, S. Żmijewska-Kwiręg)
 
Tocząca się od kilkunastu lat gorąca dyskusja dotycząca tego, jak uczyć mądrzej, głębiej i w sposób bardziej trwały, skłania do refleksji, co i w jakim celu robimy z uczniami, gdzie się kończy rola nauczyciela, a zaczyna – ucznia i uczennicy lub całej klasy, co sprzyja, a co hamuje głębokie uczenie się uczniów i uczennic. 
 
Podczas tegorocznej konferencji przyjrzymy się kluczowym warunkom głębokiego uczenia się. Będziemy dzielić się szkolnymi praktykami informacji zwrotnej będącej sednem oceniania kształtującego i jednocześnie wspierającym komunikatem przekazującym spostrzeżenia na temat dotychczasowych osiągnięć uczniów i uczennic.
 
Aby w szkole mogła rozwijać się kultura informacji zwrotnej możemy -  jako nauczyciele, ale też jako społeczność szkolna -  zadbać o inne czynniki, które wspomagają uczenie się każdego ucznia i każdej uczennicy. Dlatego obok informacji zwrotnej praktycy i praktyczki opowiedzą o tym:
  • jaką rolę w procesie uczenia się odgrywa regulacja i samoregulacja emocji​​
  • w jaki sposób przestrzeń szkoły może wspierać kulturę informacji zwrotnej, ale też uczenie się. 

Obok spotkania panelowego z praktyczkami i praktykami i wystąpień eksperckich uczestnicy i uczestniczki konferencji będą mieć możliwość udziału w bezpłatnych warsztatach prowadzonych przez ekspertki oraz liderki i asystentki szkół w Całościowym rozwoju szkoły.

Zarejestrowani uczestnicy i uczestniczki otrzymają:
  •  pierwszeństwo uczestniczenia w towarzyszących konferencji warsztatach
  •  materiały eksperckie w wersji elektronicznej
  •  zaświadczenia o udziale w konferencji (i warsztatach)
  •  rabat na nową w ofercie Wydawnictwa CEO publikację “Uczyć (się) głębiej. Jak to zrobić w klasie?"
Zapraszamy serdecznie do udziału! Konferencja jest bezpłatna i odbędzie się w formie hybrydowej.
 
KIEDY?
Część konferencyjna (panel i wystąpienia eksperckie): 24 listopada, godz. 16:00 - 18:30. 
 
Część warsztatowa (cztery warsztaty do wyboru): 30 listopada - 2 grudnia (szczegóły niżej)
 
GDZIE?
Osoby z Warszawy i okolic zapraszamy do udziału stacjonarnego: Warszawa, Centralny Dom Technologii, ul. Krucza 50 (liczba miejsc ograniczona)
 
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do śledzenia  transmisji na platformie Zoom (zarejestrowane osoby otrzymają link).
 
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W KONFERENCJI?
Aby wziąć udział w konferencji należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny tutaj:
 
RAMOWY PROGRAM WYDARZENIA
 
Panel dyskusyjny
Praktycy i praktyczki podzielą się swoim doświadczeniem na temat stosowania informacji zwrotnej, świadomości regulacji i samoregulacji emocji u uczniów i uczennic oraz na temat wspierającej roli przestrzeni szkoły.
 
Panel moderować będzie Sylwia Żmijewska-Kwiręg, członkini zarządu Centrum Edukacji Obywatelskiej i szefowa działu "Szkoła ucząca się", a jej gościniami i gościem będą:
  • Wiesława Mitulska - nauczycielka klas 1-3 w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej, specjalistka od edukacji wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Od wielu lat pracuje z dziećmi bez ocen i podręczników według autorskiego programu "Ruch, zabawa, nauka". Współpracuje z CEO jako ekspertka i mentorka w Nauczycielskiej Akademii Internetowej.
  • Łukasz Tupacz - współpracownik Centrum Badań nad Dydaktyką Języka i Literatury oraz Szkoły Języka i Kultury Polskiej dla Cudzoziemców WNH UKSW. Prowadzi autorskie zajęcia z metodyki nauczania literatury i języka polskiego w szkołach ponadpodstawowych oraz zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji polonistycznej. Pełni rolę lidera w Całościowym rozwoju szkoły w CEO.
  • Agnieszka Stążka-Gawrysiak - trenerka Akademii Pozytywnej Terapii Kryzysu i promotorka podejścia Self-Reg; prowadzi szkolenia w obszarze stresu i kryzysu. Prowadzi blog DyleMatki.pl, autorka książek o samoregulacji dla dzieci i dorosłych z serii “Self-Regulation”.
Wystąpienia eksperckie
  • Joanna Berdzik - ekspertka edukacyjna z zakresu organizacji pracy szkoły, nadzoru pedagogicznego i systemu doskonalenia nauczycieli. Była nauczycielka, dyrektorka szkoły. Od ​stycznia 2012 roku do listopada 2015 roku pełniła funkcję wiceministra edukacji (podsekretarza stanu) w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Dyrektorka Akademii Dobrej Edukacji w Jabłonnie. Pracowała w zespole Szkoły uczącej się, jako dyrektorka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty.
  • Zofia Przystup - nauczycielka języka polskiego, historii, wosu w Szkole Podstawowej nr 4 w Chełmnie, terapeutka pedagogiczna, trenerka kompetencji, Prowadzi bloga okiemipiorembelferki.pl
  • Mariola Kędzierska - nauczycielka języka polskiego, trenerka myślenia krytycznego. Miłośniczka oceniania kształtującego, wielbicielka myślenia wizualnego. Prowadzi bloga nieidealnapolonistka.eu. Pełni rolę liderki w Całościowym rozwoju szkoły w CEO.
Warsztaty towarzyszące konferencji
  • 30 listopada, godz. 17:00 - 19:00 | warsztat stacjonarny w Warszawie: "Jak sprawić, aby uczniowie uczyli się efektywnie?", prowadzenie: Katarzyna Pijanowska
  • 1 grudnia, godz. 17:00 - 19:00     | warsztat online na platformie Zoom: "Informacja zwrotna, która buduje sprawczość i pomaga się uczyć", prowadzenie: Małgorzata Ostrowska, Magdalena Grzeszkiewicz - Brzęcka 
  • 2 grudnia, godz. 18:00 - 20:00     | warsztat online na platformie Zoom: "Poszukując jednorożca, czyli o motywowaniu uczennic i uczniów", prowadzenie: Janina Stojak
  • 2 grudnia, godz. 18:00 - 20:00     | warsztat online na platformie Zoom: "Jak uczyć uczenia się (warsztat dla edukacji wczesnoszkolnej)", prowadzenie: Wiesława Mitulska, Urszula Pieczonka
Warsztaty poprowadzą liderki, ekspertki i trenerki "Szkoły uczącej się".