- Konsekwentnie pracują z teczką od września w gimnazjum na lekcjach matematyki. Przynosi mi to wiele korzyści, ale też mam sporo z tym pracy, uczniowie na pewno zyskują - pisze Danuta Sterna.


Teczka ma służyć gromadzeniu przez Ciebie Twoich prac i materiałów, efektów Twojej pracy. Ma również służyć temu, abyś uczył się organizować swoją pracę.


Do klubu teczka zapraszamy wszystkich nauczycieli, którzy zdecydują się prowadzić lekcje wprowadzając teczki dla uczniów oraz tych nauczycieli, którzy mają już doświadczenie pracy tą metodą.


Rozpoczęłam od zaprezentowania metody uczniom i ich rodzicom - pisze nauczycielka, która zdecydowała się wprowadzić metodę teczki w II klasie szkoły podstawowej.


Metoda „Teczki”, jak się spodziewałam, przyniosła pozytywne zmiany w procesie uczenia się moich uczniów - relacjonuje nauczycielka.


- Dla mnie samej była to wielka próba! Zawsze byłam o jedną lekcję "do przodu", podawałam uczniom, jakie materiały pomocnicze mogą przygotować - relacjonuje Dorota Korycka


Opis metody według książki Merrilla Harmina zaczerpnięty z kursu internetowego "Jak motywować uczniów do nauki?" Metoda uczy organizacji pracy - przekonuje autor.


Różne odmiany portfolio - teczki: Europejskie Portfolio Językowe, portfolio nauczyciela oraz portfolio ucznia.


- Nie był to łatwy rok. Miałam wiele chwil zwątpienia, ale opłacało się. Bardzo się cieszę, że się nie wycofałam, że dotrwałam do końca - relacjonuje Danusia Sterna.


- Lubię nowości, więc pomyślałam, czemu by nie spróbować? Po opracowaniu Listu do uczniów i sprecyzowaniu wymagań wprowadziłam Teczki od października 2004 - pisze nauczycielka.

Strony