Ocenianie kształtujące w pracy wychowawczej z uczniem

Dowiedz się, w jaki sposób można pomagać uczniom i uczennicom w planowaniu, realizacji i monitorowaniu zmiany zachowania, wykorzystując cele, kryteria sukcesu i informacje zwrotną.

Czas trwania: 5 godzin
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • dowie się, w jaki sposób przy pomocy OK planować i monitorować pracę wychowawczą z uczniem, która służy rozwiązaniu jego problemów szkolnych;
  • pozna, które z elementów oceniania kształtującego można wykorzystać w pracy wychowawczej z indywidualnym uczniem;
  • dowie się, jak pomóc uczniowi zaplanować jego cele i kryteria sukcesu oraz sprawdzi w praktyce, jak skutecznie przeprowadzać z uczniem rozmowy na temat planowania zmiany oraz monitorować jej przebieg;

poruszane zagadnienia:

  • wykorzystanie celów, kryteriów sukcesu i informacji zwrotnej w pracy wychowawczej;
  • efektywne określanie celów zmiany zachowania;
  • arkusz „Plan Działania” i sposoby jego wykorzystania;
  • sposoby wspierania ucznia w określaniu jego własnych celów i kryteriów
  • sposoby prowadzenia rozmowy z uczniem, w której monitorujemy zmiany zachowania.