Studia Podyplomowe Liderów Oświaty pozwalają na nowo spojrzeć na kwestię przywództwa w szkole. Wzmacniają w dyrektorach i dyrektorkach poczucie sensu swojej pracy i przeciwdziałają wypaleniu zawodowemu.
Zdajemy sobie dobrze sprawę, że każdy z nich ma własną osobowość oraz kieruje zespołem różnych ludzi, którzy pracują wspólnie w szkole. Prowadząc te studia, staramy się więc pomagać wszystkim dyrektorom i dyrektorkom, aby mogli rozwinąć kompetencje i znaleźć odpowiednie narzędzia do zarządzania szkołą w różnych sytuacjach, także kryzysowych. Każdy ze słuchaczy pracuje pod opieką swojego własnego mentora.
Dlaczego warto?
Dyrektor(ka) lub wicedyrektor(ka):
pogłębia wiedzę o polskich i zagranicznych praktykach, jak wpływać na uczenie się uczniów i uczennic;
opanowuje skuteczne metody uczenia się i nauczania;
poznaje i wykorzystuje nowe sposoby, aby społeczność szkolna mogła skoncentrować się maksymalnie na doskonaleniu nauczania;
rozwija kompetencje przywódcze w zakresie zarządzania zmianą w środowisku szkolnym, skierowaną na poprawę efektów uczenia się wszystkich uczniów i uczennic;
ma okazję do nauki i współpracy w małych grupach;
wzmacnia poczucie sensu pracy dyrektora/dyrektorki i przeciwdziała własnemu wypaleniu zawodowemu;
rozwija kompetencje i narzędzia do zarządzania szkołą w różnych sytuacjach, także kryzysowych.
Opinie i relacje
Wszystko, co się zadziało w szkole – zadziało się dzięki inspiracjom, wiedzy, kompetencjom zdobytym na początku mojej drogi – podczas Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty „Szkoły uczącej się”. Wszystko, co było później, to konsekwencja tego wyboru: moja droga doskonalenia i kierunek, w jakim podąża szkoła.
Codzienność dyrektora to mnóstwo pytań i wątpliwości, na które nie zawsze znajdziesz odpowiedź w literaturze fachowej. Odpowiedzią na wiele dyrektorskich dylematów jest właśnie SPLO.
Podobała mi się forma studiów (zjazdy stacjonarne i możliwość samokształcenia online z udostępnionych na platformie materiałów, w tym interesujących wykładów). Mała liczebność grupy sprzyjała wymianie doświadczeń i dawała możliwość uczenia się od siebie nawzajem.
Studia wzmocniły mnie w roli dyrektora. Były dla mnie inspiracją do wprowadzenia zmian w mojej pracy i w pracy szkoły. Pomogły mi podjąć działania, które czynią szkołę przyjaźniejszą dla uczniów i nauczycieli.
SPLO było czasem intensywnego rozwoju zawodowego. Każdy zjazd to nowe inspiracje, wyzwania i duża dawka motywacji. Najcenniejsze były warsztaty prowadzone przez praktyków dobrze znających realia szkolne. Kurs internetowy dawał natomiast poczucie, że także pomiędzy zjazdami mamy wsparcie i możliwość wymiany doświadczeń.
Poprzedni
Następny
Mapa szkół
W programie „Szkoła ucząca się” dbamy o sieciowanie, budowanie wspólnoty między współpracującymi ze sobą placówkami, nauczycielami i dyrektorami.
Na mapie znajdziesz wszystkie uczestniczki i uczestników bieżącej edycji SPLO.