Zadania, które tworzą dobrą lekcję
Weź udział w lekcji i zapoznaj się z cyklem Kolba oraz różnorodnymi poziomami taksonomii Benjamina Blooma (zasady klasyfikacji celów uczenia się). Stwórz zarys konspektu lekcji opartej na doświadczeniu oraz wykorzystującej zasady poznanej taksonomii.
Czas trwania:
5 godzin
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- zastosuje w praktyce teorię uczenia się przez doświadczenie (cykl D. Kolba) oraz klasyfikację celów uczenia się (taksonomia B. Blooma);
- doświadczy uczestniczenia w lekcji prowadzonej przez trenera, na której zastosowano cykl Kolba oraz zaplanowano zadania z różnych poziomów taksonomii;
- weźmie udział w obserwacji i omówieniu lekcji z wykorzystaniem arkusza obserwacji TC/Teachers Collegue;
- zaplanuje lekcję z wykorzystaniem cyklu Kolba i taksonomii.
poruszane zagadnienia:
- wykorzystanie podczas lekcji cyklu Kolba – budowanie procesu uczenia się opartego na doświadczeniu;
- planowanie i analiza zadań w kontekście taksonomii Blooma;
- uczestnictwo i obserwacja lekcji pod kątem elementów pozytywnie wpływających na uczenie się;
- omówienie lekcji trenerskiej;
- planowanie lekcji z przedmiotu.