Zadania, które tworzą dobrą lekcję

Weź udział  w lekcji i zapoznaj się z  cyklem Kolba oraz różnorodnymi poziomami  taksonomii Benjamina Blooma (zasady klasyfikacji celów uczenia się). Stwórz zarys konspektu lekcji opartej na doświadczeniu oraz wykorzystującej zasady poznanej taksonomii. 

Czas trwania: 5 godzin
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • zastosuje  w praktyce teorię uczenia się przez doświadczenie (cykl D. Kolba) oraz klasyfikację celów uczenia się (taksonomia B. Blooma);
  • doświadczy uczestniczenia w lekcji prowadzonej przez trenera, na której zastosowano cykl Kolba oraz zaplanowano zadania z różnych poziomów taksonomii;
  • weźmie udział w obserwacji i omówieniu lekcji z wykorzystaniem arkusza obserwacji TC/Teachers Collegue;
  • zaplanuje lekcję z wykorzystaniem cyklu Kolba i taksonomii.

poruszane zagadnienia:

  • wykorzystanie podczas lekcji cyklu Kolba – budowanie procesu uczenia się opartego na doświadczeniu;
  • planowanie i analiza zadań w kontekście taksonomii Blooma;
  • uczestnictwo i obserwacja lekcji pod kątem elementów pozytywnie wpływających na uczenie się;
  • omówienie lekcji trenerskiej;
  • planowanie lekcji z przedmiotu.