Samoocena i ocena pracy nauczyciela

Wprowadź we własnej szkole procedurę oceny nauczyciela. Procedura ta powstaje przy współudziale wszystkich nauczycieli i dyrektora szkoły. Ma ona służyć zarówno ocenie i samoocenie pracy nauczyciela, jak też planowaniu doskonalenia pracy nauczyciela. 

Czas trwania: 5 godzin
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • zdefiniuje wspólnie z radą pedagogiczną, jakich nauczycieli potrzebuje ich szkoła;
  • pozna metodę budowania arkusza oceny i samooceny pracy nauczyciela;
  • skonstruuje przykładowe punkty w arkuszu oceny / samooceny;
  • wypracuje procedury przeprowadzenia oceny i samooceny w swojej szkole;
  • skonstruuje arkusz obserwacji lekcji i ustalić formy jego stosowania w szkole.

poruszane zagadnienia:

  • jakie są wyznaczniki pracy dobrego nauczyciela / dobrej nauczycielki?
  • jak ustalić hierarchię ważności poszczególnych czynności wykonywanych przez nauczyciela/nauczycielkę?
  • jak konstruuje się arkusz oceny / samooceny pracy nauczyciela?
  • jak wykorzystywać arkusz oceny i samooceny?
  • jak konstruuje się arkusz obserwacji le