Prosty język komunikacji w edukacji

Priorytet MEiN

Rozwijaj swoje kompetencje w pracy ze zróżnicowaną klasą w zakresie upraszczania poleceń oraz instrukcji w zadaniach.

Czas trwania: 4 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • podejmie refleksję o języku edukacji w pracy z dzieckiem z doświadczeniem migracji;
  • pozna zasady formułowania poleceń oraz planowania zadania w oparciu taksonomię celów nauczania;
  • wskaże przydatne typy zadań;
  • dostosuje polecenia oraz instrukcje do potrzeb i możliwości uczennic i uczniów;
  • pozna sposoby stopniowania trudności zadań i poleceń.

poruszane zagadnienia:

  • język edukacji, a język komunikacji;
  • zadania edukacyjne i zadania pomiaru dydaktycznego;
  • taksonomia celów nauczania (wg Blooma i Niemierki); 
  • inne formy dostosowań zadań, poleceń i instrukcji.