Prosty język komunikacji w edukacji
Priorytet MEiNRozwijaj swoje kompetencje w pracy ze zróżnicowaną klasą w zakresie upraszczania poleceń oraz instrukcji w zadaniach.
Czas trwania:
4 godziny
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- podejmie refleksję o języku edukacji w pracy z dzieckiem z doświadczeniem migracji;
- pozna zasady formułowania poleceń oraz planowania zadania w oparciu taksonomię celów nauczania;
- wskaże przydatne typy zadań;
- dostosuje polecenia oraz instrukcje do potrzeb i możliwości uczennic i uczniów;
- pozna sposoby stopniowania trudności zadań i poleceń.
poruszane zagadnienia:
- język edukacji, a język komunikacji;
- zadania edukacyjne i zadania pomiaru dydaktycznego;
- taksonomia celów nauczania (wg Blooma i Niemierki);
- inne formy dostosowań zadań, poleceń i instrukcji.