Sieć absolwentów przy choince

  • Studia Podyplomowe Liderów Oświaty

Biały, mieniący się śnieg, środek lasu w podwarszawskim Konstancinie-Jeziornie. W urokliwym dworku unosi się zapach cynamonu, pomarańczy i świerkowych igieł na choince. Tej świątecznej aurze, przy ciepłym blasku światełek i ozdób, towarzyszą śmiechy i gwarne rozmowy. 

Miło mi przywitać Was tu, w przedświątecznym czasie, na pierwszym zjeździe absolwentów i absolwentek Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty – wita wszystkich Sylwia Żmijewska-Kwiręg – kierowniczka studiów i dyrektorka programowa „Szkoły uczącej się”.

Podczas kolacji, po toastach Jędrzeja Witkowskiego – prezesa CEO oraz Marianny Hajdukiewicz  – dyrektorki programowej z Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności słychać, że dyrektorzy i dyrektorki szkół bardzo cieszą się z tego spotkania i już zapisują się na kolejny zjazd absolwencki w przyszłym roku.

 

To pierwsza tego typu inicjatywa w naszym programie. Zaprosiliśmy absolwentów i absolwentki dwóch minionych edycji studiów, aby zadbać o ich reintegrację oraz zapewnić im przestrzeń do rozmów i sieciowania. Wspólne ubieranie choinki, tworzące się kręgi, zdjęcia i uściski były dowodem, że udało nam się zrealizować ten cel.

Zjazd zapoczątkowała uroczysta świąteczna kolacja, która przedłużyła się do późnych godzin wieczornych. 

W piątek zaprosiliśmy uczestników do rozmowy o tym, co wydarzyło się w ich życiu zawodowym jako liderów oświaty od  ukończenia SPLO i jak z perspektywy czasu myślą o tym doświadczeniu. 

Zebraliśmy bardzo ważne i wzmacniające głosy z tych spotkań.

- Poszłam na studia po pięciu latach bycia na stanowisku dyrektorki i uważam, że to za późno. Im wcześniej tym lepiej, aby nabrać tej pewności siebie.
- A wobec tego uważasz, że to odpowiednia droga rozwoju dla osoby, która jest już długo na tym stanowisku i czuje się mocno osadzona w tej roli lub wypalona?
- Zdecydowanie. Uważam, że każdy dyrektor bez względu na staż pełnienia tej funkcji powinien wziąć udział w SPLO. Powiew nowych pomysłów i energii od ludzi jest lekarstwem na wypalenie.

Jaką dyrektorką/dyrektorem jestem po studiach?

Jaka jest moja szkoła po studiach?

W ostatniej części wydarzenia trenerzy – Przemysław Kluge oraz Hanna Grudowska poprowadzili warsztat o największym dyrektorskim zasobie jakim jest ona/on sam. 

Warsztat był oparty o proces grupowy i zapraszał do wglądu w siebie na tle innych w grupie i do dalszego rozwoju. Przede wszystkim jednak do życzliwości wobec siebie – wystarczająco dobrego lidera/liderki.

Dziękuję szczególnie za sesje z Hanią i Przemkiem. To była dla mnie wisienka na tym świątecznym torcie

Jeśli chcesz uczestniczyć w takich spotkaniach i być częścią wielkiej, ogólnopolskiej sieci dyrektorów szkół nastawionych na zmianę, to właśnie rozpoczęliśmy rekrutację do kolejnej edycji studiów.

Studia Podyplomowe Liderów Oświaty dla rocznika 2024/2025

Inne aktualności

Aktualności

25/10/2024
  • Szkoła ucząca się
Współpraca dla wspierania nauczycieli i dyrektorów
Na zaproszenie Wielkopolskiego Kuratora Oświaty, Igora Bykowskiego, nasze ekspertki: Małgorzata Ostrowska i Janina Stojak, wzięły udział w spotkaniu z ponad osiemdziesięcioma pracownikami kuratorium z Poznania i terenowych delegatur. Wydarzenie, zorganizowane pod...
czytaj więcej»
10/10/2024
  • Nauczycielska Akademia Internetowa
E-learning dla nauczycieli – klucz do rozwoju kompetencji zawodowych
E-learning, czyli kształcenie zdalne za pomocą platform internetowych, stał się integralną częścią współczesnej edukacji. Kursy Nauczycielskiej Akademii Internetowej dostarczają nowoczesnych narzędzi aby nauczyciele mogli podnosić swoje kwalifikacje.
czytaj więcej»
12/07/2024
  • Szkoła ucząca się
Z energią i odwagą w dbaniu o siebie
Pod tym hasłem w ostatnich dniach czerwca, w Łochowie odbyła się Letnia Szkoła Dyrektorów 2024. To dwudniowe wydarzenie, które co roku gromadzi w jednym miejscu 120 osób dyrektorskich obecnych w...
czytaj więcej»
28/05/2024
  • Szkoła ucząca się
Witaj w klubie!
"Nie lubię konferencji i rzadko w nich uczestniczę. Pierwszy raz jestem na takim wydarzeniu. Ciepła atmosfera, indywidualne podejście, zaopiekowanie. Zupełnie inna jakość. Wyjątkowe spotkania z nauczycielkami z którymi mam wspólny...
czytaj więcej»
24/04/2024
  • Całościowy rozwój szkoły
Sukcesy i wyzwania na asystenckiej drodze
Spotkanie asystentów i asystentek szkół, które na co dzień towarzyszą szkołom w rozwoju to doskonała okazja do rozmowy i bycia wśród osób którzy mają podobną wizję edukacji. Podczas trzydniowego zjazdu...
czytaj więcej»
16/02/2024
  • Warsztaty dla rad pedagogicznych
4 sposoby na rodziców w szkole!
Relacja nauczycieli z rodzicami jest jednym z kluczowych czynników wpływających na jakość i efektywność procesu edukacyjnego. Współpraca między szkołą a rodziną ma na celu zapewnienie optymalnych warunków rozwoju i uczenia...
czytaj więcej»

Program „Szkoła ucząca się”, zainicjowany w 2000 roku, jest przedsięwzięciem Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności, realizowanym przez CEO.