Jak uczyć liderstwa?

Dowiedz się jak kształcić u  młodych ludzi  kompetencję liderstwa. Liderem może zostać każdy, kto rozumie otaczający go świat i ma poczucie sprawstwa, kto chce i potrafi zmieniać rzeczywistość wokół siebie to nowoczesne rozumienie tej kompetencji. Składają się na nią: postawa inicjatywności, umiejętności zarządzania zmianą oraz  podejmowania refleksji.

Czas trwania: 4 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • wie, czym charakteryzuje się kompetencja liderstwa;
  • analizuje poziom kompetencji liderstwa swoich uczniów;
  • zna i stosuje strategie i metody rozwijania tej kompetencji u uczniów i uczennic;
  • rozpoznaje i charakteryzuje różne style sprawowania funkcji lidera;
  • skutecznie angażuje uczniów i uczennice w rozwijanie umiejętności i postaw składających się na tę kompetencję, tworząc ku temu sprzyjający klimat.

poruszane zagadnienia:

  • definicja i opis kompetencji liderstwa i jej elementów składowych;
  • efektywne strategie i metody dydaktyczne rozwijające umiejętności i postawy liderskie u uczennic i uczniów;
  • cztery paradygmaty przywództwa;
  • tworzenie wizji, zmiana, podejmowanie decyzji.