Jak uczyć liderstwa?
Dowiedz się jak kształcić u młodych ludzi kompetencję liderstwa. Liderem może zostać każdy, kto rozumie otaczający go świat i ma poczucie sprawstwa, kto chce i potrafi zmieniać rzeczywistość wokół siebie to nowoczesne rozumienie tej kompetencji. Składają się na nią: postawa inicjatywności, umiejętności zarządzania zmianą oraz podejmowania refleksji.
Czas trwania:
4 godziny
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- wie, czym charakteryzuje się kompetencja liderstwa;
- analizuje poziom kompetencji liderstwa swoich uczniów;
- zna i stosuje strategie i metody rozwijania tej kompetencji u uczniów i uczennic;
- rozpoznaje i charakteryzuje różne style sprawowania funkcji lidera;
- skutecznie angażuje uczniów i uczennice w rozwijanie umiejętności i postaw składających się na tę kompetencję, tworząc ku temu sprzyjający klimat.
poruszane zagadnienia:
- definicja i opis kompetencji liderstwa i jej elementów składowych;
- efektywne strategie i metody dydaktyczne rozwijające umiejętności i postawy liderskie u uczennic i uczniów;
- cztery paradygmaty przywództwa;
- tworzenie wizji, zmiana, podejmowanie decyzji.