Jak uczyć zarządzania sobą?

Dowiedz się jak kształcić u  młodych ludzi kompetencję zarządzania sobą, czyli świadome kierowanie własnym rozwojem i funkcjonowaniem, a także własnymi działaniami. To kompetencja, która pozwoli uczniom i uczennicom najlepiej przygotować się do radzenia sobie z wyzwaniami dorosłości w dynamicznie zmieniającym się świecie.

Czas trwania: 4 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • zapozna się z modelem rozwijania kompetencji Lucasa i Spencer;
  • zapozna się z charakterystyką kompetencji zarządzania sobą oraz specyficznymi umiejętnościami i postawami, które się na nią składają;
  • pozna konkretne metody, strategie i narzędzia, które są skuteczne w rozwijaniu zarządzania sobą, m.in. wyznaczanie celów i planowanie, notowanie, rutyny krytycznego myślenia;
  • dowie się, jak budować atmosferę sprzyjającą zarządzaniu sobą i skutecznie angażować uczniów.

poruszane zagadnienia:

  • definicja i opis kompetencji zarządzania sobą i jej elementów składowych;
  • efektywne strategie i metody (techniki) rozwijające zarządzanie sobą u uczniów i uczennic;
  • wyznaczanie celów i planowanie;
  • przykładowe techniki i strategie uczenia się;
  • sposoby notowania (m.in. mapy myśli, metoda Cornella, notatki w formie tabel itp.) oraz rutyny krytycznego myślenia.