Jak zadawać pytania, aby uczeń się uczył?

Dowiedz się w  jaki sposób zadawać pytania, aby służyły Tobie i uczniom. Jak wpływać na myślenie i uczenie się uczniów zadając właściwe pytania, w odpowiedni sposób. Twórz przestrzeń na pytania od swoich uczennic i uczniów.

Czas trwania: 2 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • pogłębi swoją wiedzę na temat procesu uczenia się i trwałości jego efektów;
  • nauczy się zadawania dobrych pytań, czyli takich, które wzbudzają ciekawość, zainteresowanie, pobudzają do dyskusji;

poruszane zagadnienia:

  • jakie są funkcje pytań?
  • które pytania są bezwartościowe, a które dobre?
  • co to są niższe i wyższe poziomy myślenia?
  • na czym polega formułowanie udanych (dobrych) pytań?
  • jak zachęcać uczniów do stawiania pytań?