Obserwacja koleżeńska

Poznaj ideę OK-obserwacji, jednej z najefektywniejszych metod doskonalenia pracy nauczycieli, opartej o współpracy nauczycieli i przygotuj się do stosowania tej metody w swojej pracy.

Czas trwania: 5 godzin
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • pozna cele OK-obserwacji oraz podstawowe zasady jej przeprowadzania – zadania obserwującego lekcję i obserwowanego nauczyciela;
  • zaplanuje OK-obserwację: ustali przedmiot obserwacji, ułoży pytania do obserwacji;
  • przygotuje się do przeprowadzenia rozmowy po przeprowadzonej obserwacji lekcji;
  • dowie się  jak wykorzystać efekty OK-obserwacji do własnego doskonalenia się i zaplanuje dalszą pracę z OK-obserwacją.

 

poruszane zagadnienia:

  • po co nauczyciele obserwują wzajemnie swoje lekcje?
  • dlaczego OK-obserwacja?
  • jak przygotować się do OK-obserwacji?
  • co i w jaki sposób obserwuje się podczas OK-obserwacji?
  • jak omówić OK-obserwację?
  • jakie korzyści płyną z OK-obserwacji i jakie trudności można podczas niej napotkać?
  • jak planować doskonalenie warsztatu pracy z OK-obserwacją?