Obserwacja koleżeńska
Poznaj ideę OK-obserwacji, jednej z najefektywniejszych metod doskonalenia pracy nauczycieli, opartej o współpracy nauczycieli i przygotuj się do stosowania tej metody w swojej pracy.
Czas trwania:
5 godzin
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- pozna cele OK-obserwacji oraz podstawowe zasady jej przeprowadzania – zadania obserwującego lekcję i obserwowanego nauczyciela;
- zaplanuje OK-obserwację: ustali przedmiot obserwacji, ułoży pytania do obserwacji;
- przygotuje się do przeprowadzenia rozmowy po przeprowadzonej obserwacji lekcji;
- dowie się jak wykorzystać efekty OK-obserwacji do własnego doskonalenia się i zaplanuje dalszą pracę z OK-obserwacją.
poruszane zagadnienia:
- po co nauczyciele obserwują wzajemnie swoje lekcje?
- dlaczego OK-obserwacja?
- jak przygotować się do OK-obserwacji?
- co i w jaki sposób obserwuje się podczas OK-obserwacji?
- jak omówić OK-obserwację?
- jakie korzyści płyną z OK-obserwacji i jakie trudności można podczas niej napotkać?
- jak planować doskonalenie warsztatu pracy z OK-obserwacją?