Ocena zachowania

Podejmij pogłębioną refleksję o tym, jakie są cele i kryteria oceny zachowania, kiedy ocena zachowania służy rozwojowi uczennic i uczniów. Poznaj różne sposoby pracy z uczennicami i uczniami, wzmacniające samodzielność i odpowiedzialność uczniów.

Czas trwania: 3 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • zbuduje świadomość, jak dzięki ocenie zachowania wspierać rozwój każdego ucznia i każdej uczennicy w klasie;
  • zdefiniuje, czym jest ocena zachowania;
  • określi cel i kryteria oceny zachowania;
  • określi, kiedy/w jakich sytuacjach ocenianie zachowania służy rozwojowi ucznia; 
  • określi, jak praca z celami i kryteriami w procesach wychowawczych wpływa na samodzielność i odpowiedzialność uczniów.

poruszane zagadnienia:

  • czemu powinno służyć ocenianie zachowania;
  • kryteria zachowania;
  • cele oceny zachowania;
  • kiedy ocena zachowania służy rozwojowi ucznia;
  • cele i kryteria sukcesu w pracy wychowawczej z uczniami;
  • jak użyć celów i kryteriów sukcesu do pomocy uczniowi w zmianie jego zachowania i osiąganiu przez niego jego celu.