Ocena zachowania
Podejmij pogłębioną refleksję o tym, jakie są cele i kryteria oceny zachowania, kiedy ocena zachowania służy rozwojowi uczennic i uczniów. Poznaj różne sposoby pracy z uczennicami i uczniami, wzmacniające samodzielność i odpowiedzialność uczniów.
Czas trwania:
3 godziny
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- zbuduje świadomość, jak dzięki ocenie zachowania wspierać rozwój każdego ucznia i każdej uczennicy w klasie;
- zdefiniuje, czym jest ocena zachowania;
- określi cel i kryteria oceny zachowania;
- określi, kiedy/w jakich sytuacjach ocenianie zachowania służy rozwojowi ucznia;
- określi, jak praca z celami i kryteriami w procesach wychowawczych wpływa na samodzielność i odpowiedzialność uczniów.
poruszane zagadnienia:
- czemu powinno służyć ocenianie zachowania;
- kryteria zachowania;
- cele oceny zachowania;
- kiedy ocena zachowania służy rozwojowi ucznia;
- cele i kryteria sukcesu w pracy wychowawczej z uczniami;
- jak użyć celów i kryteriów sukcesu do pomocy uczniowi w zmianie jego zachowania i osiąganiu przez niego jego celu.