Ocenianie kształtujące w pracy wychowawczej z uczniem
Dowiedz się, w jaki sposób można pomagać uczniom i uczennicom w planowaniu, realizacji i monitorowaniu zmiany zachowania, wykorzystując cele, kryteria sukcesu i informacje zwrotną.
Czas trwania:
5 godzin
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- dowie się, w jaki sposób przy pomocy OK planować i monitorować pracę wychowawczą z uczniem, która służy rozwiązaniu jego problemów szkolnych;
- pozna, które z elementów oceniania kształtującego można wykorzystać w pracy wychowawczej z indywidualnym uczniem;
- dowie się, jak pomóc uczniowi zaplanować jego cele i kryteria sukcesu oraz sprawdzi w praktyce, jak skutecznie przeprowadzać z uczniem rozmowy na temat planowania zmiany oraz monitorować jej przebieg;
poruszane zagadnienia:
- wykorzystanie celów, kryteriów sukcesu i informacji zwrotnej w pracy wychowawczej;
- efektywne określanie celów zmiany zachowania;
- arkusz „Plan Działania” i sposoby jego wykorzystania;
- sposoby wspierania ucznia w określaniu jego własnych celów i kryteriów
- sposoby prowadzenia rozmowy z uczniem, w której monitorujemy zmiany zachowania.