OK Zeszyt w ocenianiu kształtującym

Prowadź „OK zeszytu” własnego pomysłu, jeśli już pracujesz z ocenianiem kształtującym.  Korzystaj ze strategii oceniania kształtującego i zaplanuj je w „OK zeszycie”.

Czas trwania: 4 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • który/a pracuje z ocenianiem kształtującym nauczy się prowadzić „OK zeszyt” razem ze swoimi uczniami;
  • dowie się czemu służy „OK zeszyt” i jak wykorzystywane jest w nim ocenianie kształtujące;
  • pozna korzyści z prowadzenia „OK zeszytu”, dla ucznia i dla nauczyciela;
  • zaplanuje zawartość „OK zeszytu” i sposób jego wprowadzenia.

poruszane zagadnienia:

  • Dlaczego „OK zeszyt” pomaga uczniom się uczyć?
  • Dlaczego „OK zeszyt” buduje partnerstwo pomiędzy nauczycielem i uczniami?
  • Jak wykorzystać „OK zeszyt” do budowania strategii oceniania kształtującego?
  • Co powinno znaleźć się w „OK zeszycie”, aby pomagał on uczniowi się uczyć?
  • Co warto zrobić przed i na początku, wprowadzając „OK zeszyt”?
  • Jak można wspólnie z gronem pedagogicznym pracować z „OK zeszytem”?