OK zeszyt w szkole

Naucz się pracować z „OK zeszytem”. Wykorzystaj ocenianie kształtujące do pracy z zeszytem ucznia i buduj partnerstwo z uczniem, nawet jeśli na co dzień nie pracujesz z ocenianiem kształtującym.

Czas trwania: 4 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • przygotuje się do pracy z „OK zeszytem”;
  • będzie prowadzić „OK zeszyt” i pozna w praktyce jego zasady; 
  • zaplanuje swój własny „OK zeszyt”, który zaproponuje uczniom;
  • zdecyduje, jaka forma „OK zeszytu” byłaby najbardziej korzystna dla uczniów,
  • wyjaśni, czym różni się „OK zeszyt” od zwykłego zeszytu.

poruszane zagadnienia:

  • Komu i po co potrzebny jest „OK zeszyt”?
  • Co powinno znaleźć się w „OK zeszycie”, aby pomagał uczniowi się uczyć?
  • Co warto zrobić przed i na początku wprowadzania „OK zeszytu”?
  • Jaka forma „OK zeszytu” będzie najkorzystniejsza dla moich uczniów?
  • Czym różni się „OK zeszyt” od zwykłego zeszytu uczniowskiego?