Planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole

Znajdź odpowiedzi na pytania: Jak zaplanować i przeprowadzić ewaluację wewnętrzną pracy szkoły? Dlaczego warto prowadzić ewaluację wewnętrzną? Kto i w jaki sposób powinien prowadzić w szkole ewaluację wewnętrzną? Czym się kierować wybierając przedmiot badań?

Czas trwania: 5 godzin
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • dowie się czemu ma służyć ewaluacja wewnętrzna;
  • poznali metody badań przydatne dla szkoły w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej;
  • dowie się jak zastosować poznane metody;
  • zaplanuje proces ewaluacji wewnętrznej w szkole.

poruszane zagadnienia:

  • ewaluacja jako proces, a nie jako jednorazowe wydarzenie;
  • fazy procesu ewaluacji i elementy projektowania ewaluacji;
  • projektowanie ewaluacji w szkole:
    • wybór przedmiotu ewaluacji
    • określenie kryteriów ewaluacji
    • dobór próby badawczej.
  • przypomnienie podstawowych metod badawczych;
  • rola raportu z ewaluacji i jego użyteczną formą.