Planowanie ewaluacji wewnętrznej w szkole
Znajdź odpowiedzi na pytania: Jak zaplanować i przeprowadzić ewaluację wewnętrzną pracy szkoły? Dlaczego warto prowadzić ewaluację wewnętrzną? Kto i w jaki sposób powinien prowadzić w szkole ewaluację wewnętrzną? Czym się kierować wybierając przedmiot badań?
Czas trwania:
5 godzin
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- dowie się czemu ma służyć ewaluacja wewnętrzna;
- poznali metody badań przydatne dla szkoły w prowadzeniu ewaluacji wewnętrznej;
- dowie się jak zastosować poznane metody;
- zaplanuje proces ewaluacji wewnętrznej w szkole.
poruszane zagadnienia:
- ewaluacja jako proces, a nie jako jednorazowe wydarzenie;
- fazy procesu ewaluacji i elementy projektowania ewaluacji;
- projektowanie ewaluacji w szkole:
- wybór przedmiotu ewaluacji
- określenie kryteriów ewaluacji
- dobór próby badawczej.
- przypomnienie podstawowych metod badawczych;
- rola raportu z ewaluacji i jego użyteczną formą.