Praca domowa w nowej rzeczywistości edukacyjnej
Dowiedz się, jak w warunkach zmienionego prawa oświatowego projektować uczenie się uczniów w domu i wzmacniać ich samodzielność. Zaprojektuj wartościowe zadania domowe dla uczniów i przećwicz w praktyce sposoby formułowania informacji zwrotnej do dobrowolnej pracy domowej.
Czas trwania:
4 godziny
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- dowie się co robić, aby uczennice i uczniowie sięgali po pracę domową, mimo że nie jest dla nich obowiązkowa;
- nauczy się wspierać uczenie się uczniów poprzez informację zwrotną do zadań domowych.
poruszane zagadnienia:
- interpretacja w praktyce zapisów rozporządzenia MEN z 22 marca 2024 r. w zakresie pracy domowej;
- wybrane wyniki badań na temat pracy domowej;
- formułowanie kryteriów sukcesu do zadania domowego dla uczniów;
- projektowanie wartościowego zadania domowego dla uczniów;
- rozwojowa informacja zwrotna do pracy domowej wykonanej przez ucznia, która zachęca do uczenia się i robienia postępów.