Praca domowa w nowej rzeczywistości edukacyjnej

Dowiedz się, jak w warunkach zmienionego prawa oświatowego projektować uczenie się uczniów w domu i wzmacniać ich samodzielność. Zaprojektuj wartościowe zadania domowe dla uczniów i przećwicz w praktyce sposoby formułowania informacji zwrotnej do dobrowolnej pracy domowej.

Czas trwania: 4 godziny
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  •  dowie się co robić, aby uczennice i uczniowie sięgali po pracę domową, mimo że nie jest dla nich obowiązkowa;
  • nauczy się wspierać uczenie się uczniów poprzez informację zwrotną do zadań domowych.

poruszane zagadnienia:

  • interpretacja w praktyce zapisów rozporządzenia MEN z 22 marca 2024 r. w zakresie pracy domowej;
  • wybrane wyniki badań na temat pracy domowej;
  • formułowanie kryteriów sukcesu do zadania domowego dla uczniów;
  • projektowanie wartościowego zadania domowego dla uczniów;
  • rozwojowa  informacja zwrotna do pracy domowej wykonanej przez ucznia, która zachęca do uczenia się i robienia postępów.