Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Samoocena i ocena pracy nauczyciela

Wprowadź we własnej szkole procedurę oceny nauczyciela. Procedura ta powstaje przy współudziale wszystkich nauczycieli i dyrektora szkoły. Ma ona służyć zarówno ocenie i samoocenie pracy nauczyciela, jak też planowaniu doskonalenia pracy nauczyciela. 

Czas trwania: 5 godzin
Cele:

Nauczyciel/Nauczycielka: 

  • zdefiniuje wspólnie z radą pedagogiczną, jakich nauczycieli potrzebuje ich szkoła;
  • pozna metodę budowania arkusza oceny i samooceny pracy nauczyciela;
  • skonstruuje przykładowe punkty w arkuszu oceny / samooceny;
  • wypracuje procedury przeprowadzenia oceny i samooceny w swojej szkole;
  • skonstruuje arkusz obserwacji lekcji i ustalić formy jego stosowania w szkole.

poruszane zagadnienia:

  • jakie są wyznaczniki pracy dobrego nauczyciela / dobrej nauczycielki?
  • jak ustalić hierarchię ważności poszczególnych czynności wykonywanych przez nauczyciela/nauczycielkę?
  • jak konstruuje się arkusz oceny / samooceny pracy nauczyciela?
  • jak wykorzystywać arkusz oceny i samooceny?
  • jak konstruuje się arkusz obserwacji le