Samoocena i ocena pracy nauczyciela
Wprowadź we własnej szkole procedurę oceny nauczyciela. Procedura ta powstaje przy współudziale wszystkich nauczycieli i dyrektora szkoły. Ma ona służyć zarówno ocenie i samoocenie pracy nauczyciela, jak też planowaniu doskonalenia pracy nauczyciela.
Czas trwania:
5 godzin
Cele:
Nauczyciel/Nauczycielka:
- zdefiniuje wspólnie z radą pedagogiczną, jakich nauczycieli potrzebuje ich szkoła;
- pozna metodę budowania arkusza oceny i samooceny pracy nauczyciela;
- skonstruuje przykładowe punkty w arkuszu oceny / samooceny;
- wypracuje procedury przeprowadzenia oceny i samooceny w swojej szkole;
- skonstruuje arkusz obserwacji lekcji i ustalić formy jego stosowania w szkole.
poruszane zagadnienia:
- jakie są wyznaczniki pracy dobrego nauczyciela / dobrej nauczycielki?
- jak ustalić hierarchię ważności poszczególnych czynności wykonywanych przez nauczyciela/nauczycielkę?
- jak konstruuje się arkusz oceny / samooceny pracy nauczyciela?
- jak wykorzystywać arkusz oceny i samooceny?
- jak konstruuje się arkusz obserwacji le