Jak wykorzystać ChatGPT z pożytkiem dla siebie i uczniów?
Priorytet MEiNDowiedz się w jaki sposób możesz ułatwić sobie wykonanie zadań zawodowych oraz skrócić ich czas, dzięki wsparciu sztucznej inteligencji na przykładzie narzędzia ChatGPT.
Praca domowa w nowej rzeczywistości edukacyjnej
Dowiedz się, jak w warunkach zmienionego prawa oświatowego projektować uczenie się uczniów w domu i wzmacniać ich samodzielność. Zaprojektuj wartościowe zadania domowe dla uczniów i przećwicz w praktyce sposoby formułowania informacji zwrotnej do dobrowolnej pracy domowej.
Jak tworzyć zadania, dzięki którym uczniowie uczą się głębiej?
Priorytet MEiNPoznaj zadania edukacyjne, które wywołują pogłębione uczenie i dowiedz się, jak modyfikować je w różnych celach uwzględniając potrzeby swoich uczniów.
Jak zadawać pytania, aby uczeń się uczył?
Priorytet MEiNDowiedz się w jaki sposób zadawać pytania, aby służyły Tobie i uczniom. Jak wpływać na myślenie i uczenie się uczniów zadając właściwe pytania, w odpowiedni sposób. Twórz przestrzeń na pytania od swoich uczennic i uczniów.
Jak kształcić kompetencje kluczowe?
Poznaj kompetencje kluczowe i naucz się ich kształcenia na lekcjach przedmiotowych oraz w pracy wychowawczej szkoły.
Metoda projektu na lekcji
Priorytet MEiNPoznaj metodę projektu edukacyjnego, aby móc ją wykorzystać na swoich lekcjach. To jedna z atrakcyjniejszych metod nauczania, która motywuje, uwalnia kreatywność, pozwala na podejmowanie decyzji, uczy współpracy, planowania, samodzielności i odpowiedzialności.
Odwrócona lekcja
Priorytet MEiNZostań przewodnikiem swoich uczniów, który pomaga, tłumaczy i wspiera. Przygotuj się na prowadzenie odwróconej lekcji, w której to uczeń staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy.
Jak angażować uczniów do nauki?
Priorytet MEiNTwórz na lekcjach atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Poznaj techniki, które wzmacniają poczucie własnej wartości ucznia, stymulują wzrost zaangażowania i samodzielności, zachęcają do współdziałania w grupie. Zmobilizuj uczniów do przyjęcia na siebie odpowiedzialności za proces uczenia się.
Jak zachęcać ucznia do refleksji na temat uczenia się?
Priorytet MEiNPoznaj sposoby wykorzystania refleksji uczniowskiej do świadomego uczenia się uczniów i uczennic. Dowiedz się, na jakich etapach lekcji i w jakich sytuacjach warto wykorzystywać konkretne techniki przydatne do wzbudzania refleksji.
Jak kształtować u uczniów krytyczne podejście do treści?
Priorytet MEiN
Poznaj metody kształtujące u uczniów krytyczne podejście do treści zamieszczanych w internecie. Dowiedz się jakie są formy dezinformacji i przyczyny ich tworzenia.