Ocenianie kształtujące, a ocenianie wewnątrzszkolne
Priorytet MEiNPoznaj sposoby tworzenia wymagań edukacyjnych i kryteriów oceniania. Dowiedz się w jaki sposób stworzyć jednolite szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uwzględniający ocenianie kształtujące.
*Warsztat jest wprowadzeniem do działań szkoły mających na celu modyfikacje prawa szkolnego w zakresie oceniania.
Ocenianie kształtujące w pigułce
Priorytet MEiNPoznaj ocenianie kształtujące – praktyczną metodę nauczania, która wspiera uczniów i uczennice w procesie uczenia się. Koncentruje się na udzielaniu informacji zwrotnej, która pomaga uczniom, a nauczycielowi dostarcza wiedzy, jak ma tego wsparcia udzielać. Sprzyja głębokiemu uczeniu i budowaniu odpowiedzialności oraz samoregulacji uczniów.
Cele i kryteria sukcesu – pomocne w uczeniu się
Priorytet MEiNPoznaj zasady oraz korzyści pracy z celami i kryteriami sukcesu na lekcji. Naucz się poprawnie formułować cel i kryteria do wybranej przez siebie lekcji.
Pisemna informacja zwrotna
Priorytet MEiNPoznaj zasady przekazywania uczniowi informacji zwrotnej i przećwicz umiejętności jej formułowania do przykładowej pracy ucznia.
Metoda sprawnościowego oceniania kształtującego
Priorytet MEiNDowiedz się jak stworzyć kompromis pomiędzy ocenianiem kształtującym w trakcie procesu uczenia się uczniów a ocenianiem sumującym na koniec roku szkolnego?
Ocenianie kształtujące w pracy wychowawczej klasy
Priorytet MEiNPoznaj różne sposoby wykorzystania oceniania kształtującego w pracy wychowawczej z uczniem i przygotuj się do jej stosowania.
Ustna informacja zwrotna
Priorytet MEiNPoznaj zasady formułowania ustnej informacji zwrotnej i sposobów jej udzielania. Dowiedz się na czym polega różnica pomiędzy wspierającą ustną informacją zwrotną a komentarzem do pracy ucznia.
OK Zeszyt
Priorytet MEiNPoznaj założenia „OK Zeszytu” oraz wprowadź je do swojej praktyki szkolnej.