c_id7

Ocenianie i klasyfikacja uczennic i uczniów z Ukrainy

FILM/Webinar

Informacje o materiale

Data dodania: 31.05.2022

Grupa docelowa: Nauczyciele przedmiotowi, Dyrektorzy, Wychowawcy

Opis materiału

Ocenianie i klasyfikacja uczniów z Ukrainy to spore wyzwania. Z nagrania webinarium dowiesz się, jak do nich podejść, by były sprawiedliwe i adekwatne do umiejętności. Pokażemy Ci, jak docenić wysiłek każdego ucznia i uczennicy, a jednocześnie uwzględnić różnice programowe i postępować w zgodzie z prawem.

Podczas spotkania rozmawialiśmy o:

  • sposobach oceniania uczniów z Ukrainy,
  • pracy dydaktycznej z takimi uczniami, którzy dołączyli do klas ogólnodostępnych,
  • różnych podejściach do ich klasyfikacji na koniec roku szkolnego.

Zainspirujemy Cię także jedną ze szkół podstawowych z Gdańska, która bardzo skutecznie radzi sobie z tymi zagadnieniami!

Wiedzą i doświadczeniem podzieliły się:

  • Agnieszka Tomasik – dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdańsku, doktor nauk humanistycznych i pedagog specjalny, innowatorka, ekspertka zmiany, wraz ze swoimi nauczycielami stale poszukuje nowych metod pracy, które odpowiadają na indywidualne potrzeby uczniów.
  • Magdalena Ciarkowska – nauczycielka języka angielskiego. Jest wychowawczynią klasy przygotowawczej i klasy sportowej. Pracuje z ZS nr 8 w Gdańsku. Jest pasjonatką nowoczesnych technologii, inicjatorką projektów aktywizujących uczniów w czasie pandemii na nauczaniu online.
  • Lucyna Jurczuk – nauczycielka matematyki, prowadzi też zajęcia “Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty”, pracuje w klasach ogólnodostępnych, integracyjnych i sportowych ZS nr 8 w Gdańsku. Tworzy metody, które pozwalają dostosować zadania do indywidualnych możliwości ucznia, w tym dla imigrantów i uczniów z orzeczeniami różnych diagnoz.
  • Iwona Skiba – nauczycielka języka polskiego i angielskiego w SP nr 1 w Piastowie. Szkoła działa programie Centrum Edukacji Obywatelskiej “Szkoła ucząca się”
  • Martyna Okroj – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w SP nr 1 w Kartuzach. Szkoła od lat wdrażającej ocenianie kształtujące.
    Prowadzący z Centrum Edukacji Obywatelskiej: Przemek Kluge – ekspert ds. rozwoju dyrektorów i Ewelina Gorczyca – koordynatorka w programie “Szkoła ucząca się”, ekspertka ds. rozwoju oceniania kształtującego oraz uczenia się.Wydarzenie odbyło się w ramach cyklu „Polska-Ukraina. Razem w szkole”. www.ceo.org.pl/ukraina
    Partnerem wydarzenia jest Norwegian Refugee Council.

Podobne materiały

Film lub webinarium

Jak prowadzić interwencję kryzysową w szkole?

Zobacz
Film lub webinarium

Moc motywacji. Naładuj samorząd uczniowski nową energią!

Zobacz
Film lub webinarium

Doświadczenie i młodość, czyli o dialogu międzypokoleniowym w...

Na szkolnych korytarzach spotykają się doświadczeni nauczyciele oraz tacy, którzy dopiero weszli do zawodu.
Zobacz
Publikacja

Zarządzanie konfliktem w szkole – ujęcie całościowe

Zobacz
Film lub webinarium

Od dostępności do zaangażowania – czyli po co...

Projektowanie dostępnego uczenia się (UDL) to nowoczesne podejście do nauczania, które pozwala tworzyć lekcje uwzględniające potrzeby wszystkich
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Jak mówić do klasy, w której są...

Mówienie do klasy, w której są osoby z doświadczeniem migracji, wymaga wrażliwości i zrozumienia sytuacji uczennic i
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Współpraca nauczycieli w szkole jako kluczowy element...

Jednym z elementów zmiany w szkole, który obserwujemy w ostatnich latach, jest rosnące docenianie efektu współpracy nauczycieli
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki w zakresie zaspokajania potrzeb uczniów –...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez nauczycieli i nauczycielki.
Zobacz
Dobra praktyka

Dobre praktyki z zakresu integracji edukacyjnej – dla...

Materiał opisuje dobre praktyki w zakresie integracji edukacyjnej na poziomie działań podejmowanych przez dyrektorów i dyrektorki.
Zobacz
Artykuł

ARTYKUŁ. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Materiał jest próbą odpowiedzi na potrzebę szukania porozumienia między nauczycielami/kami a rodzicami i opiekunami uczniów i uczennic.
Zobacz
Materiał graficzny

INFOGRAFIKA. Konflikty w szkole. Jak nauczyciele i rodzice...

Każda różnica zdań jest dobra, jeśli odpowiednio ją przepracujemy i zastanowimy się, co konstruktywnego może nieść ze
Zobacz
Film lub webinarium

Partycypacja uczniowska w edukacji kulturowej

Działania partycypacyjne są kluczowym elementem pracy ze sztuką. W ramach programu „Szkoła twórczych praktyk” eksperci edukacji kulturowej
Zobacz
Biblioteka materiałów

Chcesz usystematyzować swoją wiedzę z tego obszaru?

Przejdź do sekcji TEMATY

Zobacz inne obszary naszych działań