Wsparcie dyrektorów
W programie „Szkoła ucząca się” wspieramy profesjonalizację warsztatu pracy dyrektorów, którzy dzięki pogłębionemu rozumieniu procesu uczenia, zastosowaniu nowych metod nauczania i oceniania oraz lepszej organizacji pracy szkoły poprawiają doświadczenia edukacyjne wszystkich uczniów i uczennic.
Pomagamy dyrektorom i dyrektorkom rozwijać kompetencje przywódcze, wspieramy ich w planowaniu form doskonalenia nauczycieli oraz w realizacji nadzoru pedagogicznego.
Tworzymy też wspierającą się wspólnotę dyrektorów i dyrektorek.
Studia podyplomowe dla dyrektorów
Rozwijają praktykę rozproszonego przywództwa edukacyjnego skupionego na uczeniu się (Studia Podyplomowe Liderów Oświaty).
Całościowe programy rozwoju szkoły
Wzmacniają wprowadzanie strategii oceniania kształtującego, współpracę nauczycieli i rozproszone przywództwo (Całościowy rozwój szkoły oraz Klub i Laboratorium SUS).
Mentoring indywidualny
Wspiera w pogłębianiu wiedzy na temat własnego przywództwa, pomaga rozpoznać swój potencjał i skutecznie działać (Mentoring indywidualny dla liderów edukacyjnych)
Dyrektorzy otrzymują:
- narzędzia do wzmocnienia koncentracji społeczności szkolnej na doskonaleniu nauczania;
- sposoby na całościowe planowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz prowadzenie nadzoru pedagogicznego rozumianego jako wspieranie nauczycieli w procesach nauczania;
- wiedzę i kompetencje pomocne we wprowadzaniu do szkół zmiany, nastawionej na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania;
- okazję do uczenia się i współpracy w małych grupach, które wspólnie gromadzą doświadczenia i doskonalą warsztat pracy;
- okazję do refleksji nad swoim przywództwem w szkole, wzmocnienia lub zmiany swojego stylu przywództwa;
- możliwość rozwoju kompetencji i narzędzi do zarządzania szkołą w sytuacjach kryzysowych.
Inne formy wsparcia dyrektorów i dyrektorek
Prowadzimy sieć dyrektorek i dyrektorów uczących się w ramach „Odpornej szkoły” – cykl otwartych spotkań online dla kadry zarządzającej szkołą. Tematykę spotkań dostosowujemy do bieżących wyzwań i zadań, wynikających z dynamiki roku szkolnego.
Podczas spotkań tworzymy przestrzeń, w której dyrektorzy i wicedyrektorzy uzyskują bieżące informacje i analizy eksperckie, wyrażają swoje opinie i wymieniają się dobrymi praktykami.