Co robią mentorki w ostatnie weekendy czerwca


Jak najlepiej zacząć wakacje, czyli co robią mentorki w ostatni weekend roku szkolnego i/lub pierwszy weekend wakacji?

 

Odpowiedź wydaje się prosta – jak to, co robią? - zapewne „dopinają rok szkolny na ostatni guzik”, jeśli to sobota i niedziela przed zakończeniem roku lub cieszą się z zasłużonego odpoczynku pakując wakacyjne walizki, jeśli to sobota i niedziela po zakończeniu roku szkolnego.

Okazało się jednak, że nie dotyczy to tych osób, które zdecydowały się swoją sobotę i niedzielę przeznaczyć na spotkanie mentorek i mentorów w Wildze.

Spotkanie odbyło się w dwu terminach: 19-20 czerwca oraz 26-27 czerwca.

Stacjonarne spotkanie po długim czasie zdalnych kontaktów było wszystkim bardzo potrzebne. Potrzebne, aby poczuć, że nie ma lepszego sposobu na budowanie wspierającej i uczącej się grupy. Potrzebne, aby budować lub odnowić bezpośrednie relacje z ludźmi. Potrzebne, aby rozmawiać z osobami, które doskonale się rozumieją, bo pełnią te same role: nauczycielek w szkołach i mentorek w kursach (były same panie).

Spotkanie miało:

  • wesprzeć (w nauczycielskiej roli i obowiązkach mentorskich),
  • wzmocnić (dzięki wzajemnemu docenianiu i refleksji) ,
  • rozwijać (poprzez wymianę doświadczeń i zajęcia warsztatowe o e-learningu dorosłych), 
  • informować (o kierunkach zmian w Nauczycielskiej Akademii Internetowej).

Czy spełniło cele? W podsumowaniu podkreślono, że to, co zabierają ze sobą uczestniczki, to: inspiracja, motywacja, wzmocnienie, zaciekawienie, nadzieja, spełnienie, poczucie bezpieczeństwa, większa pewność siebie, kontakty z ludźmi, praktyczne informacje, pogłębiona wiedza, wytchnienie po trudnym roku, optymizm na przyszłość, ważne wiadomości o uczeniu się dorosłych (i w ogóle o uczeniu się) i dużo, dużo dobrej energii!

 

 

Relację przygotowała: Janina Stojak