OPPM 2020 - PANEL OK ZESZYTU


Ogólnopolska Prezentacja Projektów Młodzieżowych to coroczne wydarzenie podsumowujące działania uczennic i uczniów w programach CEO. Tym razem nie spotkaliśmy się w Zamku Królewskim w Warszawie, ale przed ekranami komputerów. 10 czerwca, przez kilka godzin, nauczycielki, nauczyciele, uczennice i uczniowie mogli spotkać się z ciekawymi ludźmi, porozmawiać o zrealizowanych projektach w szkołach. Na OPPM nie mogło zabraknąć Szkoły Uczącej Się, która aktualnie działa w grupie programów CEO  – „Pomagaj się uczyć’’.

 

Prezentacja działań nowej grupy składała się z trzech części. W pierwszej z nich przedstawiliśmy działania w OK zeszycie, w tym panelu moderowanym przez Danutę Sternę i Michała Szczepanika brała udział Barbara Bartnik, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze szkoły nr 111 w Krakowie, Barbarze towarzyszyli uczniowie i uczennice klasy III oraz ich rodzice. W panelu brała udział również Joanna Sułek ze SP nr 3 w Mińsku Mazowieckim,  Joannie towarzyszyli uczniowie z klasy VII. W czasie tego panelu mieliśmy możliwość dowiedzieć się, co działa w OK zeszycie, jak tę metodę postrzegają uczniowie i ich rodzice.

 

Druga część poświęcona była ocenianiu kształtującemu w czasie edukacji zdalnej. Katarzyna Młodożeniec, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej ze Szkoły Podstawowej nr 2 im. św. Teresy w Podkowie Leśnej oraz Michał Szczepanik, nauczyciel biologii i edukacji dla bezpieczeństwa w Poczesnej i Starczy dzielili się tym, co sprawdziło się z oceniania kształtującego w czasie zdalnej edukacji. Podali także przykłady działań, które zamierzają przenieść ze szkoły zdalnej do szkoły stacjonarnej.

 

Trzecia część poświęcona była programowi Szkoła dla innowatora. Szkoła dla innowatora to trzyletni projekt pilotażowy prowadzony przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w konsorcjum ze Stowarzyszeniem WIS z Radowa Małego, Szkołą Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego, przy wsparciu Deloitte oraz Zwolnieni z Teorii. Inicjatorami projektu są Ministerstwo Rozwoju oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej. W projekcie bierze udział 20 szkół – w każdej z nich będziemy pracowali z jedną siódmą klasą oraz jej nauczycielami i dyrekcją. Wsparcie otrzymane w projekcie pozwoli przeprowadzić z uczniami intensywny program rozwijający kompetencje proinnowacyjne. Sprawdzone rozwiązania będą stopniowo rozszerzane na kolejne klasy. Działania w szkołach będą trwały od lutego 2020 roku do lutego 2022.

 

90 minut, które spędziliśmy przed komputerami, to było stanowczo za mało. Nie udało nam się pokazać prezentacji, które przygotował Mateusz Ledzianowski, lider w programie CRS1 pracujący w SP nr 11 w Kaliszu i w Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach.

Zachęcamy do zapoznania się z nimi:

https://view.genial.ly/5edf5a5066ec3e0d89f61738/presentation-fizyka?fbclid=IwAR04YebHtXHFUq1FnLmlav8ogVxeHvuD9_5kXpSy-3EDGZ7jCzALt59vbPQ

https://view.genial.ly/5edf320a722c7a0d87de5b27/presentation-programowanie-jest-ok?fbclid=IwAR3hVfFKjNPbzt6w76U4O7ZPlyDggXvdEh67mnnGw_RJ_jesH4SyKqXZRik

Nasza część OPPM była nagrywana, zachęcamy do zapoznania się z nią: https://youtu.be/0YEYfDTdNgw

 

 

notatka wizualna opracowana przez Joannę Jarząbkowską