Cel szkolenia: przygotowanie dyrektora do wprowadzenia w swojej szkole zmiany. Czas trwania: 3 dni Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Warszawie lub okolicy.
Cel szkolenia: wymiana doświadczeń oraz inspiracji w zakresie wdrażania oceniania kształtującego w szkołach. Czas trwania: 2 dni Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Warszawie lub okolicy.
Cel szkolenia: podsumowanie procesu zmiany oraz wymiana doświadczeń dająca inspirację do dalszej pracy. Czas trwania: 2 dni Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Warszawie lub okolicy.
Spotkania online dyrektorów szkół ( tzw. Grupy Pomocnych Dyrektorów) Cel spotkań: wsparcie dyrektorów we wprowadzaniu oceniania kształtującego w ich szkołach na poszczególnych etapach programu.
DLA NAUCZYCIELI - LIDERÓW
spotkania nauczycieli - liderów* wszystkich szkół biorących udział w danej edycji
Spotkania online liderów szkół z asystentami szkół (tzw. Grupy Pomocnych Liderów) Cel spotkań: wymiana doświadczeń oraz wsparcie liderów we wprowadzaniu oceniania kształtującego i budowania współpracy z nauczycielami w ich szkołach.
Cel szkolenia: wymiana dobrych praktyk, dzielenie się doświadczeniami i wspólne szukanie pomysłów, jak rozwiązywać trudności. Czas trwania: 2 dni Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Warszawie lub okolicy.
* liderzy to wybrani przez dyrektora nauczyciele z danej szkoły, którzy reprezentują radę pedagogiczną w różnych obszarach w czasie trwania Całościowego rozwoju szkoły.
DLA RADY PEDAGOGICZNEJ
program obejmuje spotkania z asystentem, warsztaty w szkole i kurs internetowy dla całej rady pedagogicznej danej szkoły
Spotkania z asystentką/asystentem szkoły
Propozycja rozmowy i wsparcia, możliwość rozwiania wątpliwości, otrzymania pomocy i podpowiedzi w zakresie wprowadzania oceniania kształtującego, skierowana zarówno do nauczycieli, jak również dyrekcji.
Kurs internetowy
Uczestnicy mają dostęp do materiałów merytorycznych i zadań poszczególnych modułów kursu, które są wsparciem przy poszerzaniu wiedzy o ocenianiu kształtującym i jego stosowaniu w swojej praktyce.
I Warsztat - Podstawy oceniania kształtującego
Cele szkolenia: opanowanie podstawowych elementów oceniania kształtującego i poznanie zasad wdrażania go do praktyki szkolnej.
II Warsztat - Lekcja sprzyjająca uczeniu się
Cele szkolenia: udział w lekcji trenerskiej z ocenianiem kształtującym, planowanie lekcji z elementami oceniania kształtującego, które sprzyjają uczeniu się, przygotowanie się do jej prowadzenia.
III Warsztat - Zadanie edukacyjne
Cele szkolenia: podjęcie refleksji na temat roli zadań edukacyjnych w procesie uczenia się i nauczania, określenie kryteriów sukcesu dla zadania edukacyjnego, wybór zadań edukacyjnych sprzyjających realizacji określonego celu oraz zaplanowanie go.
IV i V Warsztaty - Informacja zwrotna cz. 1 i cz. 2
Cele szkolenia: doskonalenie umiejętności udzielania prawidłowej informacji zwrotnej; refleksja nad potrzebą współpracy z rodzicami i ustalenie strategii oceniania w kontekście pracy z informacją zwrotną.
VI Warsztat podsumowujący - przyznanie tytułu "Szkoły uczącej się”
Cele szkolenia: podsumowanie doświadczeń w działaniu Całościowy rozwój szkołyna etapie podstawowym, przyznanie tytułuSZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ oraz przygotowanie uczestników warsztatu do podjęcia decyzji o kontynuacji programu w etapie zaawansowanym.