Uczestnicy i uczestniczki (nauczyciele i dyrektor) w ramach dwuletniego działania Całościowy rozwój szkoły – etap podstawowy biorą udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach oraz kursach internetowych.
DYREKTORZY
Konferencja inauguracyjna dla dyrektorów
Jest to pierwsze (3-dniowe) spotkanie dyrektorów wszystkich szkół biorących udział w danej edycji. Celem szkolenia jest przygotowanie dyrektora do wprowadzenia w swojej szkole zmiany związanej z wdrażaniem oceniania kształtującego w ramach działania Całościowy rozwój szkoły.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Warszawie lub okolicy.
Konferencja półmetkowa dla dyrektorów
Drugie (2-dniowe) spotkanie dyrektorów szkół uczestniczących w Całościowym rozwoju szkoły – etap podstawowy, pozwalające na wymianę doświadczeń w zakresie wdrażania oceniania kształtującego w ich szkołach oraz dające inspirację do dalszej pracy.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Warszawie lub okolicy.
Spotkania online grupy pomocnych dyrektorów (GPD)
Spotkania online dyrektorów szkół w Grupach Pomocnych Dyrektorów (GPD), mające na celu wesprzeć dyrektorów we wprowadzaniu oceniania kształtującego w ich szkołach na poszczególnych etapach programu. Spotkania te są prowadzone przez wieloletnich dyrektorów szkół, które przeszły już ścieżkę Całościowego rozwoju szkoły, sami zaś dyrektorzy są doświadczonymi trenerami CEO.
Miejsce: online na platformach typu Zoom, Google Meet, itp.
LIDERZY
Konferencja inauguracyjna dla liderów
Pierwsze (2-dniowe) warsztaty dla liderów oceniania kształtującego (OK) w szkole, poświęcone planowaniu lekcji z elementami OK-eja oraz przygotowujące do jej przeprowadzenia. Uczestnicy poznają strukturę działania oraz rolę, jaką mają w nim pełnić. Liderzy przygotowują się do facylitowania spotkań z nauczycielami w szkole.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Wildze k/Warszawy lub inny w Warszawie lub okolicy.
Spotkania online grupy pomocnych liderów (GPL)
Spotkania online liderów szkół w Grupach Pomocnych Liderów (GPL) z asystentkami/asystentami tych samych szkół, mające na celu wymianę doświadczeń oraz wsparcie liderów we wprowadzaniu oceniania kształtującego oraz we współpracy z innymi nauczycielkami i nauczycielami w ich szkołach. Spotkania te są prowadzone przez doświadczonych trenerów CEO, którzy są jednocześnie nauczycielkami i nauczycielami różnych przedmiotów i uczą na różnych poziomach edukacyjnych.
Miejsce: online na platformach typu Zoom, Google Meet, itp.
Konferencja półmetkowa dla liderów
Warsztaty (2-dniowe) dla liderów oceniania kształtującego, podczas których wymieniają się dobrymi praktykami, doświadczeniami i wspólnie szukają pomysłów, jak rozwiązywać trudności.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy w Wildze k/Warszawy lub inny w Warszawie lub okolicy.
RADA PEDAGOGICZNA
Spotkania z asystentką/asystentem szkoły
Spotkania z asystentką/asystentem szkoły to propozycja rozmowy i wsparcia, możliwość rozwiania wątpliwości, otrzymania pomocy i podpowiedzi w zakresie wprowadzania oceniania kształtującego, skierowana zarówno do liderów lub potrzebujących nauczycieli, jak również dyrekcji.
Miejsce: w szkołach oraz online na platformach typu Zoom, Google Meet, itp.
Kurs internetowy
Kurs internetowy, trwający półtora roku, w którym uczestniczą nauczyciele ze szkoły, pełniący funkcję liderów oceniania kształtującego w szkole oraz pozostali uczestnicy programu (nauczyciele i dyrektor). Wszyscy mają dostęp do materiałów merytorycznych i zadań poszczególnych modułów kursu, które są wsparciem przy poszerzaniu wiedzy o ocenianiu kształtującym i jego stosowaniu w swojej praktyce.
Miejsce: platforma kursów internetowych CEO.
Warsztat dla rady pedagogicznej „Podstawy oceniania kształtującego”
Pierwsze warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (4 godziny), podczas których nauczyciele opanowują podstawowe elementy oceniania kształtującego i poznają zasady wdrażania oceniania kształtującego do praktyki szkolnej.
Miejsce: w szkole.
Warsztat dla rady pedagogicznej „Lekcja sprzyjająca uczeniu się”
Drugie warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (4 godziny), podczas których nauczyciele biorą udział w lekcji trenerskiej z ocenianiem kształtującym, uczą się planować lekcję z elementami oceniania kształtującego, które sprzyjają uczeniu się, i przygotowują się do jej prowadzenia.
Miejsce: w szkole.
Warsztat dla rady pedagogicznej „Zadanie edukacyjne”
Trzecie warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), odbywające się w szkole (3 godziny), podczas których nauczyciele dokonają refleksji na temat roli zadań edukacyjnych w procesie uczenia się i nauczania, określają kryteria sukcesu dla zadania edukacyjnego, które ma wywołać głębokie uczenie się uczniów, dokonają wyboru zadań edukacyjnych sprzyjających realizacji określonego celu oraz zaplanują lub zmodyfikują zadanie edukacyjne.
Miejsce: w szkole.
Warsztat dla rady pedagogicznej „Informacja zwrotna” cz. 1 i 2
Kolejne warsztaty dla grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób), składające się z dwóch części (2 spotkania po 3 godziny każde), podczas których nauczyciele doskonalą umiejętności udzielania prawidłowej informacji zwrotnej. Dokonują refleksji nad potrzebą współpracy z rodzicami i ustalenia strategii oceniania w kontekście pracy z informacją zwrotną. Warsztaty są także okazją do rozmowy o sukcesach i trudnościach z wprowadzaniem oceniania kształtującego.
Miejsce: w szkole.
Warsztat dla rady pedagogicznej „Spotkanie podsumowujące w szkole i przyznanie tytułu Szkoły Uczącej Się”
Ostatnie spotkanie w ramach programu grona pedagogicznego (maksymalnie 30 osób) z opiekującym się szkołą asystentem – trenerem „Szkoły uczącej się” (3 godziny). Celem spotkania jest podsumowanie doświadczeń w działaniu Całościowy rozwój szkołyna etapie podstawowym, przyznanie szkole tytułuSZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ oraz przygotowanie uczestników warsztatu do podjęcia decyzji o kontynuacji programu w etapie zaawansowanym.