W trakcie kolejnych dwóch lat na etapie zaawansowanym, nauczyciele i dyrektorzy, biorą udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach oraz kursach internetowych.
DLA DYREKTORÓW
spotkania dyrektorów wszystkich szkół biorących udział w danej edycji
pozwalają zauważyć sukcesy, nabudowywać na mocnych stronach oraz udzielać pomocy w rozwiązywaniu problemów oraz szukać odpowiedzi na rodzące się pytania.
Spotkania online liderów szkół z asystentami szkół (tzw. Grupy Pomocnych Liderów) Cel spotkań:
wymiana doświadczeń oraz wsparcie liderów we wprowadzaniu oceniania kształtującego i budowania współpracy z nauczycielami w ich szkołach.
* liderzy to wybrani przez dyrektora nauczyciele z danej szkoły, którzy reprezentują radę pedagogiczną w różnych obszarach w czasie trwania Całościowego rozwoju szkoły.
DLA RADY PEDAGOGICZNEJ
program obejmuje spotkania z asystentem, warsztaty w szkole i kurs internetowy dla całej rady pedagogicznej danej szkoły
Kurs internetowy
Uczestnicy pogłębiają wiedzę w zakresie pracy z elementami oceniania kształtującego, poszerzają wiadomości z zakresu pracy z zadaniem edukacyjnym, budowaniem dialogu z uczniem, wykorzystaniem współpracy uczniów w procesie uczenia się, a także współpracą z rodzicami.
Warsztaty
Nauczyciele pogłębiają swoje kompetencje w wybranym zakresie. Decyzję o wyborze tematu podejmuje dyrektor w porozumieniu z asystentem szkoły oraz liderami.
OK-obserwacja w szkole
Uczestnicy poznają ideę obserwacji koleżeńskiej poprzez praktyczne przejście przez każdy jej etap.
Wewnątrzszkolna konferencja upowszechniająca
Na konferencji nauczyciele dzielą się praktyką i doświadczeniem, związanymi z rozwijaniem nauczania i uczenia się poprzez wdrażanie oceniania kształtującego i współpracę, z pozostałymi nauczycielami w szkole. Prowadzona jest przez liderów szkolnych wspieranych przez dyrektora. W konferencji uczestniczy asystent szkoły.
Konferencja upowszechniająca i przyznanie tytułu Szkoły uczącej się
Na konferencji nauczyciele zaangażowani w program dzielą się swoją praktyką i doświadczeniem, związanymi z rozwijaniem nauczania i uczenia się poprzez wdrażanie oceniania kształtującego i współpracę, z zaproszonymi nauczycielami innych szkół.
Ważnymi elementami konferencji jest obserwacja lekcji oraz animowanie dyskusji nad wprowadzaniem oceniania kształtującego do praktyki szkolnej.
Konferencja jest prowadzona przez liderów szkolnych wspieranych przez dyrektora. W przygotowaniu konferencji uczestniczy asystent szkoły, który wręcza tytuł SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ.