Całościowy rozwój szkołyto proces, w którym nauczyciele i dyrektorzy doskonalą swój warsztat oraz pracują nad zmianą relacji między sobą i z uczniami.
Program koncentruje się na trzech obszarach:
ocenianie kształtujące
samosterowność uczniów
współpraca nauczycieli
Już w ciągu dwóch lat zauważysz w szkole pozytywny wpływ na kulturę nauczania i uczenia się oraz większe zaangażowanie uczniów i uczennic, wykorzystujących swój potencjał.
Dlaczego warto?
Nauczyciele i dyrektorzy zdobywają wiedzę z zakresu uczenia się – poznają formy, koncepcje, metody i praktyki oraz znajdują inspirację do pracy;
wybrane metody i praktyki testują w bezpiecznych warunkach, doskonaląc swój warsztat;
współpracują w małych grupach i wymieniają się doświadczeniami z uczestnikami z innych szkół;
w szkole tworzy się przestrzeń do dzielenia się refleksjami, rozwiązaniami, podejmowanymi działaniami;
to okazja do uwspólnienia wartości i celów całej społeczności szkolnej;
poprawiają się relacje pomiędzy uczniami a nauczycielami, między samymi nauczycielami oraz między dyrektorem a nauczycielami;
cały zespół zostaje wzmocniony w zakresie organizacji i prowadzenia procesu uczenia się.
konferencje dla dyrektorów i nauczycieli - liderów
spotkania online dla dyrektorów i nauczycieli
asystent towarzyszący szkole
certyfikat jakości nauczania i uczenia się
Uczestnicy i uczestniczki biorą udział w konferencjach, warsztatach, szkoleniach, kursach internetowych oraz spotkaniach online.
Szkole towarzyszy asystent – ekspert i praktyk oceniania kształtującego, który wie, w jaki sposób pomóc dyrektorom i nauczycielom w ich codziennej pracy.
Działanie składa się z dwóch etapów - podstawowego i zaawansowanego. Praca w każdym etapie trwa dwa lata.
Po zakończeniu działania i wdrożeniu oceniania kształtującego, szkoły uzyskują tytuł SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ - certyfikat jakości nauczania i uczenia się.