Metoda projektu na lekcji
Przygotuj się do realizacji elementów podstawy programowej metodą projektu. To jedna z atrakcyjniejszych metod nauczania, która motywuje, uwalnia kreatywność, pozwala na podejmowanie decyzji, uczy współpracy, planowania, samodzielności i odpowiedzialności.
Odwrócona lekcja
Zostań przewodnikiem swoich uczniów, który pomaga, tłumaczy i wspiera. Poznaj metodę odwróconej lekcji, w której to uczeń staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy.
Jak kształcić kompetencje kluczowe?
Poznaj wszystkie kompetencje kluczowe oraz zobacz na czym polega ich kształcenie. Sprawdź, w jakim stopniu wdrażałeś/łaś do tej pory różne kompetencje na swoich lekcjach, a także w jaki sposób możesz pogłębić ich świadome kształcenie.
Jak angażować uczniów do nauki?
Twórz na lekcjach atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Poznaj techniki, które wzmacniają poczucie własnej wartości ucznia, stymulują wzrost zaangażowania i samodzielności, zachęcają do współdziałania w grupie. Zmobilizuj uczniów do przyjęcia na siebie odpowiedzialności za proces uczenia się.
Zadania, które tworzą dobrą lekcję
Weź udział w lekcji i zapoznaj się z cyklem Kolba oraz różnorodnymi poziomami taksonomii Benjamina Blooma (zasady klasyfikacji celów uczenia się). Stwórz zarys konspektu lekcji opartej na doświadczeniu oraz wykorzystującej zasady poznanej taksonomii.
Praca domowa w nowej rzeczywistości edukacyjnej
Dowiedz się, jak w warunkach zmienionego prawa oświatowego projektować uczenie się uczniów w domu i wzmacniać ich samodzielność. Zaprojektuj wartościowe zadania domowe dla uczniów i przećwicz w praktyce sposoby formułowania informacji zwrotnej do dobrowolnej pracy domowej.
Jak zadawać pytania, aby uczeń się uczył?
Dowiedz się w jaki sposób zadawać pytania, aby służyły Tobie i uczniom. Jak wpływać na myślenie i uczenie się uczniów zadając właściwe pytania, w odpowiedni sposób. Twórz przestrzeń na pytania od swoich uczennic i uczniów.
Metoda rozwiązywania problemów w praktyce szkolnej (PBL)
Poznaj metodę PBL (ang. Problem Based Learning) służącą do rozwiązywania problemów wychowawczych w klasie, szkole oraz problemów organizacyjnych w radzie pedagogicznej.