Metoda projektu na lekcji

Przygotuj się do realizacji elementów podstawy programowej metodą projektu. To  jedna z atrakcyjniejszych metod nauczania, która motywuje, uwalnia kreatywność, pozwala na podejmowanie decyzji, uczy współpracy, planowania, samodzielności i odpowiedzialności.

Odwrócona lekcja

Zostań przewodnikiem swoich uczniów, który pomaga, tłumaczy i wspiera. Poznaj metodę  odwróconej lekcji, w której to uczeń staje się aktywny w procesie zdobywania wiedzy.

Jak kształcić kompetencje kluczowe?

Poznaj wszystkie kompetencje kluczowe oraz zobacz na czym polega ich kształcenie. Sprawdź, w jakim stopniu wdrażałeś/łaś do tej pory różne kompetencje na swoich lekcjach, a także w jaki sposób możesz pogłębić ich świadome kształcenie.

Jak angażować uczniów do nauki?

Twórz na lekcjach atmosferę sprzyjającą uczeniu się. Poznaj techniki, które wzmacniają poczucie własnej wartości ucznia, stymulują wzrost zaangażowania i samodzielności, zachęcają do współdziałania w grupie. Zmobilizuj uczniów do przyjęcia na siebie odpowiedzialności za proces uczenia się.

Zadania, które tworzą dobrą lekcję

Weź udział  w lekcji i zapoznaj się z  cyklem Kolba oraz różnorodnymi poziomami  taksonomii Benjamina Blooma (zasady klasyfikacji celów uczenia się). Stwórz zarys konspektu lekcji opartej na doświadczeniu oraz wykorzystującej zasady poznanej taksonomii. 

Praca domowa w nowej rzeczywistości edukacyjnej

Dowiedz się, jak w warunkach zmienionego prawa oświatowego projektować uczenie się uczniów w domu i wzmacniać ich samodzielność. Zaprojektuj wartościowe zadania domowe dla uczniów i przećwicz w praktyce sposoby formułowania informacji zwrotnej do dobrowolnej pracy domowej.

Jak zadawać pytania, aby uczeń się uczył?

Dowiedz się w  jaki sposób zadawać pytania, aby służyły Tobie i uczniom. Jak wpływać na myślenie i uczenie się uczniów zadając właściwe pytania, w odpowiedni sposób. Twórz przestrzeń na pytania od swoich uczennic i uczniów.

Metoda rozwiązywania problemów w praktyce szkolnej (PBL)

Poznaj metodę PBL  (ang. Problem Based Learning) służącą do rozwiązywania problemów wychowawczych w klasie, szkole oraz problemów organizacyjnych w radzie pedagogicznej.