Ocena zachowania
Podejmij pogłębioną refleksję o tym, jakie są cele i kryteria oceny zachowania, kiedy ocena zachowania służy rozwojowi uczennic i uczniów. Poznaj różne sposoby pracy z uczennicami i uczniami, wzmacniające samodzielność i odpowiedzialność uczniów.
Komunikacja z uczniami
Doskonal swoje umiejętności komunikacyjne aby skutecznie porozumiewać się z uczniami. Trenuj rozmowy indywidualne z uczniem oraz przygotuj partnerską wywiadówkę.
Diagnoza i budowanie zespołu klasowego
Dowiedz się jak poznać swoją klasę i zaplanuj pracę wychowawczą. Poznaj wybrane sposoby diagnozowania i budowania zespołu klasowego.
Jak pracować z uczniami przejawiającymi agresję?
Poznaj sposoby ograniczenia agresywnych zachowań uczniów w szkole. Przyj się własnej szkole po to, aby zobaczyć, które elementy życia szkolnego chronią uczniów przed agresją szkolną oraz zaplanuj dalsze działania ograniczające zjawisko agresji w szkole.
Jak rozpoznać zjawisko agresji w szkole
Dowiedz się, w jaki sposób pracować z ofiarą i sprawcą szkolnej przemocy. Kto zostaje ofiarą przemocy w szkole? Którzy uczniowie są narażeni na agresję rówieśników? Kim są sprawcy przemocy? Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole?
Trudne zachowania uczniów w klasie – diagnoza i interwencja
Dowiedz się w jaki sposób można pracować z uczniami, którzy przejawiają trudne zachowania. Na co należy zwracać uwagę i czego się wystrzegać, pracując w klasie, gdzie są zachowania trudne.
Jak integrować klasę?
Zaplanuj działania, które pomogą odbudować dobre relacje pomiędzy członkami klasy i zadbać o tych uczniów, dla których proces integracji nie jest prosty.
Jak utrzymać dyscyplinę w klasie?
Poznaj sposoby wprowadzania i utrzymania dyscypliny w klasie. Dowiedz się, co pomaga, a co przeszkadza w utrzymaniu dyscypliny, poznaj cechy klasy zdyscyplinowanej i niezdyscyplinowanej.
Indywidualne spotkania z rodzicami
Dowiedz się, co zrobić, aby twoje kontakty z rodzicami pomagały uczniowi i były mniej stresujące zarówno dla Ciebie, jak i dla rodziców ucznia.
Jak skutecznie współpracować z rodzicami? (etap I)
Dowiedz się jak zaplanować współpracę z rodzicami i zawierać kontrakty uczeń–nauczyciel–rodzic. Jak radzić sobie z problemami, które wynikają z braku porozumienia między domem a szkołą?
Jak skutecznie współpracować z rodzicami? (etap II)
Podejmij refleksję nad treściami zawartymi w pierwszej części szkolenia o współpracy z rodzicami. Poćwicz umiejętności prowadzenia indywidualnej rozmowy z rodzicami i poznaj sposoby dokumentowania kontaktów z rodzicami.
Jak zbudować program wychowawczo–profilaktyczny?
Stwórz wspólnie z radą pedagogiczną program wychowawczo-profilaktyczny, który nie będzie martwym dokumentem. Opracuj programem, który pomaga, a nie utrudnia pracę szkoły, który angażuje w proces jego tworzenia całą radę pedagogiczną i który będzie możliwy do realizacji.