Podczas webinarium rozmawialiśmy o metodach, aktywnościach i zadaniach, które pomagają tworzyć przestrzeń do rozmowy o zauważonych prawidłowościach i strukturach. Niezależnie od tego, czy dodajemy, odejmuje, mnożymy, dzielimy czy rozwiązujemy zadania tekstowe, proponujemy, by uczniowie zaczynali od sensu, a dopiero potem formalizowali swoje spostrzeżenia za pomocą zapisu symbolicznego.
Dzieci uwielbiają matematykę, jeśli mogą działać, badać, odkrywać, rozwiązywać i układać ciekawe zadania. To ważne, by mogły stosować różne strategie dochodzenia do celu i mogły rozwiązywać zadanie na swój sposób, zgodnie z aktualnym poziomem rozwoju. Nauczmy dzieci myśleć, a poradzą sobie z każdym matematycznym wyzwaniem.

Prowadząca:  Wiesława Mitulska - nauczycielka klas 1-3 w Szkole Podstawowej w Słupi Wielkiej, specjalistka od edukacji wczesnoszkolnej i terapii pedagogicznej. Od wielu lat pracuje z dziećmi bez ocen i podręczników według autorskiego programu "Ruch, zabawa, nauka". Od pierwszej klasy pokazuje dzieciom, w jaki sposób nowoczesne technologie, programowanie i kodowanie mogą pomagać w pracy projektowej, w procesie uczenia się i rozwiązywania problemów. Należy do grupy Superbelfrzy RP, współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej w zakresie wprowadzania oceniania kształtującego oraz prowadzi blog edukacyjny Mamy w planie kodowanie oraz funpage na Facebooku Pomysłowa Szkoła Domowa