Przedmiot: 

edukacja wczesnoszkolna

Typ materiału:

poradnik/publikacja

Poziom edukacji:

edukacja wczesnoszkolna

Data udostępnienia:

24 listopada 2016

Forma materiału:

 tekst

Licencja:

CC-BY

 

Ocena funkcjonuje kształtująco, o ile informacje dotyczące uczniów są zbierane, interpretowane i wykorzystywane przez nauczycieli , uczniów i ich rówieśników w celu podejmowania decyzji dotyczących kolejnych kroków nauczania, które będą lepsze lub lepiej uzasadnione niż decyzje, które podjęliby wobec braku takich informacji.

Zanim zaczniesz stosować strategie OK zastanów się, czym dla ciebie jest OK, przyjrzyj się kluczowym elementom oraz założeniom, którymi są:

  • Zrozumienie i uzgodnienie z uczniami celów uczenia się (intencji) i kryteriów sukcesu (1)
  • Organizowanie dyskusji klasowych, działań i zadań zapewniających dowody na to, że uczenie się faktycznie ma miejsce (2)
  • Zapewnienie informacji zwrotnych, które sprawiają, że uczeń czyni postępy (3)
  • Aktywizacja uczniów jako wzajemnych zasobów nauczania (4)
  • Aktywizacja uczniów jako właścicieli swojego uczenia się (5)

 

Założenia szczegółowo opisane zostały w załączniku.

W planowaniu lekcji z OK pomocna może być załączona poniżej formatka.

 

Autorka minizeszycika: Laura Piotrowska

Autorka formatki: Urszula Małek