Program Szkoła Ucząca Się
prowadzą:
OCENIAMY WSPIERAJĄCO: Ocenianie w klasach I-III
![]() |
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna |
Typ materiału: poradnik/publikacja |
Poziom edukacji: edukacja wczesnoszkolna |
Data udostępnienia: 2 listopada 2016 |
|
Forma materiału: tekst |
Licencja: CC-BY-NC-ND, Wszystkie prawa zastrzeżone |
Ocenianie jest złożonym i wieloaspektowym zagadnieniem. Towarzyszy ono procesowi dydaktyczno-wychowawczemu na wszystkich etapach edukacyjnych.
Polecamy publikację Ośrodka Rozwoju Edukacji „Ocenianie w klasach I-III”, w której autorzy i autorki omawiają te aspekty procesu oceniania, które wydają się szczególnie istotne w pracy z uczniem młodszym.
Publikacja rozpoczyna się od omówienia regulacji prawnych i pojęć dotyczących oceniania z uwzględnieniem specyfiki edukacji wczesnoszkolnej. Druga część poświęcona jest idei oceniania kształtującego i informacji zwrotnej jako narzędzia wspomagającego rozwój.
Następnie autorzy odnoszą się do związku między potrzebami rozwojowymi dziecka a procesem oceniania.
Ostatnia część dotyczy nauczyciela, który na podstawie wiedzy o cechach rozwojowych ucznia młodszego oraz wspierających sposobach oceniania – zgodnie z prawem oświatowym – organizuje i realizuje proces kształcenia, którego elementem jest ocenianie.
Autorzy: Marta Choroszczyńska, Małgorzata Dotka, Iwona Konopka, Ewa Zwierzyńska
Źródło: www.ore.edu.pl