„Nie ma w intelekcie nic, co wcześniej nie zaistniało w zmysłach” parafrazowała słowa Arystotelesa Maria Montessori. Konsekwencją takiego podejścia było przygotowanie wielu pomocy geometrycznych a także sensorycznych, dzięki którym dzieci już od najwcześniejszych lat mogły poznawać geometrię. Kiedy rozejrzymy się wokół okaże się, że otacza nas geometryczny świat i dzieci mają już spory zasób doświadczeń, do których możemy się odwoływać w klasie. Dodatkowo tworząc warunki w klasie do eksperymentowania możemy pomóc w matematyzacji, nazywania innym językiem, tego co już znają.
 
Podczas webinarium, prowadząca podzieli się ćwiczeniami, które wykorzystuje w pracy, będziecie mogli wspólnie poeksperymentować i wymienić się geometrycznymi doświadczeniami.
 
EKSPERTKA
Karolina Prus-Wirzbicka - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Warszawie, autorka wielu materiałów edukacyjnych (CEO - Nauczycielka 1-klasa, Matematyka 1-klasa), trenerka warsztatów dla nauczycieli w Polsce i za granicą, prowadząca zajęcia edukacji matematycznej na Uniwersytecie Warszawskim(Wydział Pedagogiczny).