ABC WYCHOWAWCY!


Na początku każdego roku szkolnego nauczyciele mierzą się z wyzwaniem „bycia wychowawcą”.

Wielu z nich ma już swoje wypracowane i sprawdzone strategie prowadzenia klasy, wielu szuka najlepszych rozwiązań, wszyscy są jednak zgodni, co do tego, że każda klasa to zupełnie inny, nowy, nieprzenikniony na początku roku szkolnego zespół, który trzeba poznać lub po wakacjach poznać od nowa.

Mamy nadzieję, że w mierzeniu się z rolą wychowawcy pomogą 3-godzinne warsztaty SUS, które znajdą się w naszej ofercie od września 2019 roku.

 

ABC wychowawcy – diagnoza i budowanie zespołu klasowego – jakie cechy powinien posiadać dobry wychowawca, jak zdiagnozować zespół klasowy, jakie są fazy rozwoju klasy jako zespołu i jakie są normy klasowe więcej

 

ABC wychowawcy – komunikacja z uczniami - w pracy wychowawcy klasy bardzo ważne są tzw. umiejętności miękkie czyli umiejętności komunikacyjne. Są one bazą do skutecznego komunikowania się, ułatwiają skuteczne porozumiewanie się z uczniami. Podczas tego szkolenia będzie możliwość przećwiczenia wybranych technik komunikacyjnych ułatwiające prowadzenie rozmów z uczniami, i prowadzenia partnerskich wywiadówek więcej

 

Jak ograniczyć zjawisko agresji w szkole? – w Polsce istnieje większe zagrożenie przemocą w szkole niż w innych krajach OECD. Tak wynika z raportu z badania PISA 2015, które zostało przeprowadzone w kilkudziesięciu krajach świata . Warto zatem zastanowić się jak można ograniczyć zjawisko agresji  i przemocy w szkole więcej

 

Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole? – przemoc jest obecnie w polskiej szkole częstym zjawiskiem. Jak rozpoznać: Kto zostaje ofiarą przemocy w szkole? Jacy uczniowie są narażeni na agresję rówieśników? Kim są sprawcy przemocy? Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole? więcej

 

Trudna klasa – diagnoza i interwencja – jakie klasy nazywamy trudnymi? W jaki sposób można z nimi pracować? Na co należy uważać i czego się wystrzegać, pracując z trudną klasą? To obszary, którymi zajmą się uczestnicy na warsztacie więcej