Jak odbudować relacje z uczniami po edukacji zdalnej i wakacjach?


Na początek nowego roku szkolnego 2020/21 szczególnie polecamy warsztaty, które wzmocnią nauczycieli, wychowawców w pracy z ich zespołami klasowymi. Sytuacja pandemii, a potem wakacje, spowodowały, że wracamy do zespołów klasowych, które nie funkcjonowały od kilku miesięcy w sytuacji „klasy szkolnej”. Niektórzy z nas spotkają się w tym roku ze swoimi zespołami klasowymi po raz pierwszy. W obu tych sytuacjach trzeba poznać uczniów od nowa. W tym procesie wspierające nauczycieli wychowawców mogą okazać się warsztaty, których celem jest: wzmocnienie roli wychowawcy, pomoc w reintegracji klasy, skuteczna komunikacja z uczniami, budowanie zespołu, praca z trudną klasą.

 

W ramach Warsztatów Szkoły Uczącej Się postanowiliśmy dostosować się do nowej rzeczywistości przygotowując zarówno ofertę warsztatów stacjonarnych, jak i ofertę warsztatów online. 

Jak reintegrować klasę po okresie izolacji i wakacjach? (Warsztat online) – to szkolenie o tym, jak pogłębić swoje rozumienie sytuacji psychologicznej uczniów po powrocie do szkoły i jak pomóc w odbudowywaniu relacji między uczniami w klasie oraz odtwarzaniu poczucia wspólnoty klasowej. Więcej

 

Oferta warsztatów stacjonarnych:

 

ABC wychowawcy – diagnoza i budowanie zespołu klasowego – jakie cechy powinien posiadać dobry wychowawca, jak zdiagnozować zespół klasowy, jakie są fazy rozwoju klasy jako zespołu i jakie są normy klasowe. Wcej

 

ABC wychowawcy – komunikacja z uczniami - w pracy wychowawcy klasy bardzo ważne są tzw. umiejętności miękkie czyli umiejętności komunikacyjne. Są one bazą do skutecznego komunikowania się, ułatwiają skuteczne porozumiewanie się z uczniamiPodczas tego szkolenia umożliwiamy przećwiczenie wybranych technik komunikacyjnych ułatwiających prowadzenie rozmów z uczniami, i prowadzenie partnerskich wywiadówek. Więcej

 

Jak ograniczyć zjawisko agresji w szkole? – w Polsce istnieje większe zagrożenie przemocą w szkole niż w innych krajach OECD. Tak wynika z raportu z badania PISA 2015, które zostało przeprowadzone w kilkudziesięciu krajach świata . Warto zatem zastanowić się jak można ograniczyć zjawisko agresji  i przemocy w szkole. Więcej

 

Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole? – przemoc jest obecnie w polskiej szkole częstym zjawiskiem. Jak rozpoznać: Kto zostaje ofiarą przemocy w szkole? Jacy uczniowie są narażeni na agresję rówieśników? Kim są sprawcy przemocy? Jak radzić sobie z agresją i przemocą w szkole? Więcej

 

Trudna klasa – diagnoza i interwencja – jakie klasy nazywamy trudnymi? W jaki sposób można z nimi pracować? Na co należy uważać i czego się wystrzegać, pracując z trudną klasą? To obszary, którymi zajmą się uczestnicy na warsztacie. Więcej