Jak przeprowadzić „Dobrą lekcję z OK”?


Sobotnie przedpołudnie 21 maja było kolejną okazją dla trenerek i trenerów SUS do własnego rozwoju oraz współpracy w celu poprawiania jakości szkoleń, które prowadzimy jako Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Tym razem pracowaliśmy nad warsztatem „Dobra lekcja z OK”. Udział w tym szkoleniu pozwolił na jego odbiór z perspektywy uczestników. Doświadczenie uczestnictwa w lekcji OK było dla nas punktem wyjścia do dyskusji o procesie edukacyjnym. Wspólnie zastanawialiśmy się nad tym, co uczniom pomaga w efektywnym uczeniu się podczas lekcji. Odwołując się do własnych doświadczeń dyskutowaliśmy, w jaki sposób poszczególne elementy i strategie OK sprzyjają temu procesowi. Podczas warsztatu opracowany został poradnik nauczyciela planującego efektywne lekcje z OK. Na zakończenie każdy decydował, co z poradnika chciałby zastosować podczas swoich najbliższych zajęć w szkole.

Ostatni moduł spotkania poświęciliśmy na trenerskie omówienie scenariusza szkolenia. Uzyskana w ten sposób informacja zwrotna pozwoli wprowadzić modyfikacje, które pozwolą udoskonalić warsztat. Trenerzy w podsumowaniu zwrócili uwagę na kluczową rolę lekcji trenerskiej w osiągnięciu celów szkolenia „Dobra lekcja z OK”. Podkreślali, że udział w szkoleniu w roli uczestników pozwolił im z jednej strony lepiej poznać i „poczuć” sam warsztat, z drugiej strony była to dla wszystkich okazja do ciekawych rozmów na temat sedna naszej nauczycielskiej i trenerskiej pracy.

Wszystkim dziękujemy za wspaniałą atmosferę oraz zaangażowanie. Prowadzenie tego warsztatu było wielką przyjemnością. Warsztat prowadzili: Justyna Franczak – trenerka CEO oraz Tomasz Kołodziejczyk – ekspert ds. rozwoju trenerów programu SUS.

Justyna Franczak

Relacja: Justyna Franczak – trenerka SUS prowadząca warsztaty

Zredagowała: Katarzyna Pucek – Koordynatorka Warsztatów SUS dla rad pedagogicznych

Warsztat: „Dobra lekcja z OK”

Termin: 21 maja 2016 roku

Przeczytaj opis szkolenia