Od technik do strategii OK


Od technik do strategii OK to szkolenie, które w pierwszej kolejności odpowiada na pytanie – Po co stosujemy techniki oceniania kształtującego? Nauczyciele, którzy spotkali się już z ocenianiem kształtującym, często kojarzą ok z różnymi technikami, takimi jak: patyczki do losowania, światła drogowe, metodniki itp. Zaczynają stosować te techniki, jednak bez wiedzy o tym, jak i po co je wprowadzać, nie uzyskują pożądanych efektów w nauczaniu. Konieczna jest więc odpowiedź na pytanie: Po co ja to robię, co chcę poprzez to osiągnąć? 

 

Szczególnie polecamy to szkolenia nauczycielom, którzy wolą podejście - od praktyki do teorii. Uczestnicy szkolenia sami zdecydują, które z technik warto stosować z ich uczniami.

 

Szkolenie przeznaczone jest dla Rad Pedagogicznych, które pragną dowiedzieć się, dlaczego warto stosować ocenianie kształtujące w nauczaniu. 

 

Na warsztacie prezentowane są techniki OK, pomocne przy wprowadzaniu strategii oceniania kształtującego.

 

Uczestnik pozna co najmniej 10 technik OKeja (praca z celami, technika świateł, określanie kryteriów sukcesu, karty ABCD, patyczki, partnerzy do rozmowy, czas na odpowiedź, niepodnoszenie rąk, praca z błędem, ocena koleżeńska, samoocena informacja zwrotna dla ucznia). Przy każdej prezentowanej technice uczestnicy odpowiadają na pytanie, dlaczego i w jakich warunkach warto tę technikę stosować. Podczas warsztatu opracowują także własny skrypt stosowania oceniania kształtującego w klasie szkolnej.

 

Więcej o warsztacie tutaj

Załączone dokumenty: 
  1. 1. Fotolia 33167149 m.jpg (687KB)