Społeczna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Małego Księcia w Tarnobrzegu
Podczas wręczenia certyfikatu na ostatnim warsztacie w szkole podstawowej w Tarnobrzegu, które poprowadziła Mirosława Rokicka byli obecni rodzice uczniów i uczennic. Informowanie i angażowanie ich w system oceniania kształtującego jest ważnym elementem pracy nad wprowadzeniem zmiany.
Całościowy rozwój szkoły – etap podstawowy, przyszło Wam realizować w trudnym czasie – pandemia, kolejne lock downy, wojna na Ukrainie, ale daliście radę! Słusznie wybrzmiały ważne dźwignie sukcesów szkoły: świadomość nauczyciela i ucznia, większe zaangażowanie, wewnętrzne przekonanie o potrzebie stosowania idei oceniania kształtującego. Wierzę, że wszystko to pomoże szkole osiągnąć więcej w kolejnych dwóch latach – pracy na etapie zaawansowanym.
Cieszę się, że miałam okazję spotkać się też z przedstawicielami rodziców, bo oni są również bardzo ważnym podmiotem szkoły i warto z nimi jak najczęściej rozmawiać.Mirosława Rokicka, trenerka, asystentka
Szkoła Podstawowa nr 4 im Jana Pawła II w Ząbkach
Na ostatnim spotkaniu w ramach Całościowego rozwoju szkoły w Ząbkach, oprócz dyrektorki Ewy Szymczak, rady pedagogicznej oraz asystentki szkoły Katarzyny Jakubowskiej była obecna pani Małgorzata Zyśk – burmistrz miasta Ząbki. Pani Małgorzata, jako wieloletnia dyrektorka Publicznego Gimnazjum nr 2 im. J. Popiełuszki w Ząbkach sama wprowadzała ocenianie kształtującego do swojej szkoły i bardzo sobie chwaliła tę metodę pracy. Takie wsparcie szkoły na szczeblu samorządowym jest dodatkowym motywatorem i pomocą na drodze zmiany.
Certyfikat „Szkoły uczącej się” został przyznany Szkole Podstawowej nr 4 w Ząbkach za wdrażanie w latach 2021- 2023 oceniania kształtującego. Składam wielkie gratulacje i podziękowania dla Pani dyrektor Ewy Szymczak i grona pedagogicznego za trud i podjęcie wyzwania. Doskonalenie umiejętności pedagogicznych ukierunkowanych na rozwój uczniów jest ok. Życzę sukcesów i wytrwałości.
Małgorzata Zyśk, burmistrz miasta Ząbki
Obie szkoły uczące się są dowodem na to, że warto dbać o relacje i współpracę z całym środowiskiem lokalnym – zarówno z rodzicami jak i przedstawicielami władzy.