W Centrum Edukacji Obywatelskiej prowadziła przez wiele lat działania Klub Szkół uczących się oraz Laboratorium Praktyk Edukacyjnych, w których rozwijała w szczególności praktyki współpracy nauczycieli nad doskonaleniem uczenia się uczniów. Koordynowała konferencję Letnia Szkoła Dyrektorów SUS oraz Studia Podyplomowe Liderów Oświaty w latach 2020-2022. Absolwentka szkolenia trenerów Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych, absolwentka Stosowanych Nauk Społecznych UW.
Zajęcia prowadzą:
Danuta Sterna
matematyczka, pracowniczka naukowo-dydaktyczna Politechniki Warszawskiej (1974-1986), od 1990 roku nauczycielka matematyki w szkołach publicznych i niepublicznych. Trenerka programu „Szkoła ucząca się”. Autorka książek o ocenianiu kształtującym i publikacji oraz materiałów metodycznych dla nauczycieli.
dr Jędrzej Witkowski
absolwent nauk społecznych (Uniwersytet SWPS) i stosunków międzynarodowych (Uniwersytet Warszawski). Wieloletni pracownik a obecnie prezes Zarządu Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej. Autor lub współautor materiałów edukacyjnych, kursów e-coachingowych, scenariuszy zajęć i podręczników. Jako trener pracuje z nauczycielami, doradcami metodycznymi, wydawcami podręczników i przedstawicielami organizacji pozarządowych.
Joanna Walczak
od 2007 dyrektorka Zespołu Szkół Ogólnokształcąco-Technicznych w Lublińcu. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku matematyka. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Z CEO współpracuje od 2010 roku. Jest dyrektorką konsultantką SPLO, promotorka i recenzentką prac dyplomowych na studiach, trenerką w wielu programach, m.in. SPLO i Całościowy Rozwój Szkoły.
Marta Hołub
nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, dyrektorka jednej z wrocławskich szkół podstawowych. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Z CEO współpracuje od 2012 roku jako dyrektorka konsultantka i trenerka. Pracowała jako doradca w programie Akademia Liderów Oświaty Szkoły Uczącej Się. Koordynuje „ścieżki dyrektorskie” w programach Całościowy Rozwój Szkoły. Uważa, że podstawą uczenia się w szkole są dobre relacje.
Marek Krukowski
nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie, dyrektor Prywatnych Szkół im. Królowej Jadwigi w Lublinie. Absolwent Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Od wielu lat związany z Centrum Edukacji Obywatelskiej jako trener i dyrektor konsultant SPLO. Zwolennik zmian w polskiej szkole, docenia ocenianie kształtujące oraz odkrywa myślenie krytyczne.
Zofia Steć
od 2003 r. dyrektorka Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Sokołowie Podlaskim. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty, obecnie trenerka i dyrektorka konsultantka. Trenerka CEO w wielu programach.
Beata Kacprowicz
pracuje w zawodzie nauczycielskim od 1987 r. Jest dyrektorką Szkoły Podstawowej nr 3 w Malborku. Od 2000 r. współpracuje z CEO. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty, obecnie trenerka i dyrektorka konsultantka.
Justyna Franczak
nauczycielka biologii, od początku swojej drogi edukacyjnej związana z katowickim Gimnazjum nr 1 im. Wojciecha Korfantego. Dziś wciąż z radością uczy biologii i jest dyrektorką Zespołu Szkolno – Przedszkolnego nr 23 w Katowicach. Swoją współpracę z Centrum Edukacji Obywatelskiej rozpoczęła w 2000 roku jako trenerka programu „Szkoła ucząca się”. Dziś jest także asystentką szkół, moderatorką kursów internetowych. Pracuje w zespole merytorycznym propagującym wdrażanie OK zeszytu do szkół.
Łukasz Koss
nauczyciel języka angielskiego i języka rosyjskiego, dyrektor Szkoły Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Jezierzycach koło Słupska. Przewodniczący Zespołu Egzaminatorów języka angielskiego Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Absolwent Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty, obecnie trener i facylitator grup seminaryjnych w tym działaniu. Uczestnik Szkoły Liderów PAFW. Student prawa.
Eliza Wróblewska-Hencel
polonistka i logopedka, wicedyrektorka jednej ze szkół gminy Malechowo. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty, aktualnie facylitatorka grup seminaryjnych w tym działaniu. Liderka w działaniu Całościowy Rozwój Szkoły. Entuzjastka oceniania kształtującego i OK zeszytu.
Mirosława Turczyn
od 2016 roku dyrektorka Szkoły Podstawowej im. Kazimierza Górskiego w Lejkowie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Obecnie trenerka, dyrektorka konsultantka, facylitatorka grup seminaryjnych. Zwolenniczka oceniania kształtującego, edukacji włączającej i mediacji rówieśniczych. Współpracowała przy programach Młodzi ludzie głosują, Całościowy Rozwój Szkoły, Kształcenie Obywatelskie w Szkole Samorządowej.
Barbara Kochanek
nauczycielka matematyki i dyrektorka w I Liceum Ogólnokształcym im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie. Absolwentka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Wspiera słuchaczy bieżącej edycji jako trenerka i dyrektorka konsultantka.
Przemysław Kluge
tworzy, organizuje i koordynuje działania, które są rozwojowe dla dyrektorów szkół, m.in. cykl webinariów i seminariów „Odporna szkoła” dla dyrektora i Letnią Szkołę Dyrektorów. Jest polonistą. Wykształcenie uzupełniał licznymi studiami podyplomowymi z zakresu zarządza oświatą i ewaluacji. Ma rekomendację trenerską II stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, która uprawnia go do prowadzenia treningów interpersonalnych. W trakcie 32-letniej kariery w edukacji był bibliotekarzem, nauczycielem, dyrektorem szkoły (publicznej i prywatnej), trenerem oświatowym i biznesowym, dyrektorem ośrodka ORKE przy WSiP.
Aleksander Pawlicki
nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, filozofii i retoryki w liceum. Wykładowca historii, wiedzy o społeczeństwie i pedagogiki w podyplomowej Szkole Edukacji PAFW i UW. Autor programów szkolnych i podręczników. Współtworzył podstawę programową w 2008 roku, konsultował prace nad reformą programową na Ukrainie.
Edyta Wąsik
nauczycielka historii w Międzynarodowej Szkole Podstawowej Paderewski w Lublinie, ekspertka programu “Szkoła ucząca się” w dziedzinie oceniania kształtującego. Jest trenerką, asystentką szkół oraz mentorką kursów internetowych w CEO