Dyrektor i nauczyciele zespołowo
- otrzymują regularne wsparcie warsztatowe w wybranych do rozwoju obszarach;
- decydują o tym, jaki obszar związany z efektywnym uczeniem się uczniów i uczennic chcą rozwijać w szkole;
- rozpoznają zasoby oraz diagnozują potrzeby szkoły związane z rozwijanym obszarem;
- testują nowe rozwiązania, które podnoszą efektywność uczenia się uczniów oraz współpracują przy ich wdrażaniu;
- podejmują refleksję nad efektywnością prowadzonych działań, a wnioski i rekomendacje upowszechniają w szkole;
- upowszechniają wśród szkół wypracowane i efektywne rozwiązania dzięki udziałowi w spotkaniach, konferencjach, warsztatach, a także tworzeniu materiałów merytorycznych takich, jak publikacje, nagrania, prezentacje, poradniki, scenariusze warsztatów i in.
Dyrektor osobiście
- otrzymuje wsparcie w rozwijaniu kompetencji związanych z przywództwem edukacyjnym;
- bierze udział w spotkaniach, czerpiąc inspiracje, wyznaczając perspektywy, kształcąc nowe umiejętności oraz wymieniając się z innymi swoimi doświadczeniami i rozwiązaniami.