Program Szkoła Ucząca Się
prowadzą:
Aktualności studiów podyplomowych liderów oświaty
Dyrektorzy obronili prace dyplomowe
IX edycja Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty dobiegła końca. W letni weekend 17 i 18 czerwca w Collegium Civitas w Pałacu Kultury i Nauki 35 dyrektorów otrzymało dyplomy liderów oświaty.
Obrony pracy dyplomowych przebiegały w formie prezentacji projektów zmian. O tym, jak w trakcie trwania studiów dyrektorzy diagnozowali obszary hamujące rozwój uczenia się i nauczania, jak określali obszary, w których powinna nastapić zmiana, jak pracowały zespoły ds. zmiany oraz jakie były efekty tej dwuletniej pracy, opowiedzieli:
nazwisko | imię | szkoła | temat pracy |
Barejko | Hanna | Zespół Szkół w Osiecku | Od nauczania do uczenia się uczniów. Wprowadzamy zmiany w celu podniesienia efektywności kształcenia |
Bartoś | Mariola | Zespół Szkół FILOMATA w Gliwicach | Podawanie celów lekcji oraz kryteriów sukcesu jako sposób budowania odpowiedzialności uczniów za własne uczenie się |
Bodzak | Małgorzata | Zespół Szkolno-Przedszkolny w Kaliszkach | Cele i kryteria jako drogowskazy skutecznego uczenia się i nauczania |
Cyra-Bazal | Wioleta | Zespół Szkół im. TOW „Gryf Pomorski” w Półcznie | Wprowadzanie elementów oceniania wspierającego ucznia jako sposobu efektywnej motywacji |
Dobosz | Barbara Beata | Szkoła Podstawowa im. Romualda Tragutta w Mrozach | Wprowadzanie elementów oceniania kształtującego drogą do podnoszenia efektywności w nauczaniu i uczeniu się Wprowadzanie elementów oceniania kształtującego drogą do podnoszenia efektywności w nauczaniu i uczeniu się |
Gawin | Monika | Gimnazjium nr 5 im. UNICEF w Koszalinie | Zmiana kultury nauczania w zakresie zwiększenia koncentracji uczenia się uczniów i nauczania poprzez stosowanie metod i technik aktywizujących. |
Guzicka | Iwona | Zespół Szkół FILOMATA w Gliwicach | Samoocena i ocena koleżeńska w praktyce szkolnej Zespołu Szkół FILOMTA w Gliwicach Warszawa |
Jezierska | Beata | Gimnazjum nr 7 im. Jana Kochanowskiego w Lublinie | OK ZESZYT – drogą do podnoszenia efektywności w nauczaniu i uczeniu się. |
Jędrzejczyk | Jolanta | ul.Pawlety 1a, 46-053 Chrząstowice | Neurodydaktyka w uczeniu się uczniów - praca z pytaniami |
Jonkisz | Katarzyna | ZS2 Brodła | Wprowadzenie elementów oceniania kształtującego jako początek nowej jakości nauczania i uczenia się w szkole w Brodłach |
Juraszek | Małgorzata | Zespół Szkół w Pietrzykowicach | Praca w parach - wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytania nauczyciela |
Kaczyńska, | Bożena Ewa | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Skrzydła w Lublinie | Informacja zwrotna w procesie uczenia się |
Wyżlic | Małgorzata | Niepubliczna Szkoła Podstawowa Skrzydła w Lublinie | Informacja zwrotna w procesie uczenia się |
Kirc | Bożena | Niepubliczna Szkoła Podstawowa we Wróblowicach | Dlaczego warto pytać "dlaczego" czyli budowanie na lekcji zadań edukacyjnych prowadzących uczenie się od prostego do głębokiego |
Krawczyk-Podlecka | Barbara | Szkoła Podstawowa nr 2 w Tuszynie | Uruchomienie procesu uczenia się uczniów opartego na współpracy |
Łypaczewska | Izabela | Szkoła Podstawowa w Gieble | Poprawa jakości procesu uczenia się poprzez realizację projektów edukacyjnych przy jednoczesnym ograniczeniu nauczania poprzez karty pracy i tradycyjne/rutynowe prace domowe. |
Łysień | Ewa | Gimnazjum nr 2 w Sulechowie | Zmiana metod nauczania w Gimnazjum nr 2 w Sulechowie polegająca na wprowadzeniu komunikowania celów w ję-zyku ucznia oraz zastosowania metody pracy w parach jako czynnika aktywizującego uczniów |
Margraf | Joanna | Szkoła Podstawowa im. 26 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Rosnowie | Rozwój czy rutyna? Zmiana czy gnuśność?... czyli wdrażanie elementów oceniania kształtującego w Szkole Podstawowej im. 26 Pułku Lotnictwa Myśliwskiego w Rosnowie |
Momot | Ewa | Szkoła Podstwaowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie | Budowanie umiejętności uczenia się uczniów poprzez wdrażanie metody pracy w grupach. |
Orlikowska | Małgorzata | Zespół Szkół Publicznych w Małocicach | Zaangażowanie uczniów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Małocicach w uczestnictwo w lekcji i zwiększenie motywacji |
Pasek | Aneta | Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Wieliczce | Doskonalenie procesu lekcyjnego przez stosowanie informacji zwrotnej |
Kitlińska | Jolanta | Gimnazjum im. Kazimierza Wielkiego w Wieliczce | Doskonalenie procesu lekcyjnego przez stosowanie informacji zwrotnej |
Pawłowska-Górna | Małgorzata | Zespół Szkół w Starej Przysiece Drugiej | Świadoma praca nauczycieli z kryteriami i zadaniami edukacyjnymi opartymi na taksonomii SOLO drogą do efektywnego uczenia (się) uczniów. |
Raczyńska | Teresa | Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem | Podsumowanie lekcji w kontekście realizowanych celów. |
Sławkowska | Alina | Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Paterku | Uczeń świadomym partnerem procesu nauczania |
Sokołowska - Kolanek | Katarzyna | Szkoła Podstawowa im. Władysława Broniewskiego w Krasiejowie | Współpraca nauczycieli ukierunkowana na podniesienie efektywności uczenia się uczniów poprzez podawanie celów lekcji i kryteriów sukcesu |
Stępniewska-Szewczak | Bożena | Zespół Szkół w Tuchowiczu | Cele nauczania w języku ucznia i kryteria sukcesu lekcji jako sposób motywowania uczniów do świadomego nauczania- uczenia się |
Szymura | Aleksandra | Gimnazjum im. Antoniego Tomiczka w Lyskach | Wdrażania pierwszej strategii OK |
Twardosz | Anita | Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7 im. Jana Pawła II w Bochni | Tworzenie środowiska szkolnego sprzyjającego uczeniu się drogą do podnoszenia efektywności nauczania |
Ufnal-Budzyła | Barbara | Zespół Szkół w Mętowie | Wzmocnienie efektów nauczania – uczenia się poprzez wprowadzenie elementów oceniania kształtującego – celów i kryteriów sukcesu |
Pawłowska | Monika | Zespół Szkół w Mętowie | Wzmocnienie efektów nauczania – uczenia się poprzez wprowadzenie elementów oceniania kształtującego – celów i kryteriów sukcesu |
Wiśniewska | Małgorzata Maria | TSG im. Jana Pawła II w Warszawie | Współdziałanie i współpraca w obrębie nauczycielskich zespołów zadaniowych. |
Zwolak | Celina | Szkoła Podstawowa w Łabuniach | Podawanie celów lekcji i kryteriów sukcesu oraz podsumowanie skupione na realizacji celów lekcji. |
Bodys | Elżbieta | Szkoła Podstawowa w Łabuniach | Podawanie celów lekcji i kryteriów sukcesu oraz podsumowanie skupione na realizacji celów lekcji. |
Żejmo | Jarosław Jan | Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Szymanowie | Czy pytania zadawane przez nauczycieli przekładają się na uczenie się uczniów? Zmiana w obszarze efektywności pytań w praktyce dydaktycznej Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Szymanowie. |
Serdecznie gratulujemy!