Na Konferencji OSKKO w Krakowie spotkaliśmy się z dyrektorami szkół


Czy chcecie wiedzieć, jak inspirować się wnioskami z badań edukacyjnych przeprowadzonych przez Johna Hattiego w pracy z radą pedagogiczną?

Między innymi na to pytanie odpowiadała dr Urszula Opłocka - dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 61 we Wrocławiu, konsultantka Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Na warsztacie, który zaproponowała uczestnikom konferencji OSKKO, przybliżyła cenną lekturę dla dyrektorów pt. "Widoczne uczenie się dla nauczycieli, Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się (2016, Biblioteka Szkoły Uczącej Się)". Publikacja ta przedsatwia pomocne ćwiczenia, które dyrektor może wykorzystać w diagnozie stanu uczenia się i nauczania w swojej szkole oraz podpowiada, jak współpracować z nauczycielami w tym obszarze - np.:

Zaproś nauczycieli, by w grupie podzielili się tym, w jaki sposób oceniają prace uczniów – pomaga to nauczycielom zobaczyć, jak realizowane są ich koncepcje wyzwań i wymagań programowych. W wybranych przypadkach podziel się celami uczenia się i  kryteriami sukcesu i poproś o komentarze na temat tego, jak zostały one odzwierciedlone w przykładowych pracach uczniów; w innym przypadku nie dziel się celami i kryteriami, ale poproś pozostałych nauczycieli, by na podstawie prac uczniów powiedzieli, jakie ich zdaniem są cele i kryteria.

 

Drugiego dnia konferencji Laura Piotrowska - opiekunka merytoryczna SPLO - wraz z absolwentami z rocznika 2014 poprowadziła również panel na temat poprawiania procesu nauczania i uczenia się uczniów. Paneliści: Paweł Gorczyca - dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Złotoryi, Katarzyna Ciesielska - dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 1 im. Ludwika Holesza w Świerklanach oraz Elżbieta Szefer dyrektorka Zespółu Szkół im. JP II w Gaju  rozmawiali o tym, jakie zmiany zaszły w ich szkołach i co hamowało, a co wspierało rozwój szkoły.

Zarówno warsztat, jak i panele z udziałem dyrektorów szkół - absolwentów SPLO - są częścią programu Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o rozwjoju szkoły, badaniach Johna Hattiego oraz dobrych praktykach współpracy z Radą Pedagogiczną, zachęcamy do wspólnego studiowania - nabór do X edycji Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty trwa. Inauguracja już 18 marca w Collegium Civitas w Warszawie. Zapraszamy!

Zgłoszenia przyjmowane są za pomocą formularza rejestracyjnego.