PAPA na pożegnanie


"Nauczyliśmy się, że dobre nauczanie polega na dobrej strukturze i małej ingerencji nauczyciela oraz budowaniu zaufania" - tak podumowali tegoroczną Akademię Dyrektora Jacek Strzemieczny i Katarzyna Znaniecka-Vogt.

Nauczyciele i dyrektorzy uczyli się jak obserwować i analizować nagraną lekcję - taką metodę zaproponowali prowadzący Polsko-Amerykańską Akademię Dyrektora - Tom Corcoran i Bill Stroud.

"To był ogromy stres przyjechać tu ze swoją nagraną lekcją, ale teraz wiem po co to było. To fascynujące patrzeć na swoich uczniów z innej perspektywy" - mówi Emilia Badurek ze szkoły w Strachówce.

Już wiem jak wykorzystywać nagrania lekcji do doskonalenia pracy. Na fimie wyraźniej widać szczegóły - np to, że małe dzieci muszą podnosić głowę gdy nauczyciel stoi przed nimi. Wystarczy usiąść, a uczniowie poczują się bardziej komfortowo" - dodaje Elżbieta Elmrych, dyrektorka szkoły w Lubieszewie.

"Zdecydowałam się, że pokażę nagraną lekcję swoim uczniom i wspólnie zastanowimy się co służy a co nie służy uczeniu się" - takim pomysłem podzieliła się Katarzyna Walęcka-Tomczak ze szkoły w Kaliszu.

To tylko wybrane wnioski po zakończeniu tegorocznej PAPY. Uczestnicy wyjechali do swoich szkół z gotowym planem doskonalenia swojej pracy. Życzymy im powodzenia w jego realizacji!

Agnieszka Dąbrowska