Widoczne uczenie się dla nauczycieli


 

Tytuł oryginału: 

Visible learning for teachers.

Maximizing Impact on Learning

Centrum Edukacji Obywatelskiej,

Warszawa, październik 2015

 

Książka do kupienia w naszej księgarni:

 

 

N O W O Ś Ć  W BIBLIOTECE SZKOŁY UCZĄCEJ SIĘ!

Książka prof. Johna Hattiego to pozycja, której nie wolno przegapić nikomu, kto chce otrzymać uzasadnioną naukowo odpowiedź na pytanie: „W jaki sposób możemy poprawić osiągnięcia w szkole?”. Omawia syntezę wyników ponad 900 badań obejmujących miliony uczniów i jest największym jak dotąd opracowaniem obserwacji, co faktycznie wpływa na uczenie się, skierowanym do zarządzających oświatą, dyrektorów, nauczycieli, studentów pedagogiki i szkolnych liderów.

W programie Szkoła Ucząca Się czekaliśmy na taką  publikację – prezentującą całościowe podejście do nauczania i jego organizacji, którego celem jest skuteczne i wartościowe uczenie się uczniów. Książka Johna Hattiego wskazuje drogę profesjonalizacji zawodu nauczyciela i pracy szkoły, do czego od lat wraz ze współpracującymi z nami szkołami dążymy - ze wstępu Jacka Strzemiecznego.

Minister edukacji powinien wysłać ją w prezencie wszystkim dyrektorom szkół w Polsce. Byłby to najbardziej opłacalny sposób na zapewnienie wysokiej jakości uczenia się uczniów. O wiele tańszy niż testy – z recenzji prof. Jana Potworowskiego.

 

MATERIAŁY DO POBRANIA

 ZAŁĄCZNIK A

Lista kontrolna do widocznego uczenia się wewnątrz szkoły

 

ZAŁĄCZNIK F

Uczniowska ewaluacja doskonałego nauczania według Irvinga

 

O KSIĄŻCE I AUTORZE »

OD POLSKIEGO WYDAWCY »

PRZECZYTAJ FRAGMENT KSIĄŻKI »

RECENZJE »

PREZENTACJE SUS O KONCEPCJI HATTIEGO »