Jak skutecznie wpływać na uczenie się?


19-20 września 2015 roku będziemy gościć w Warszawie naszych partnerów z Teachers College z nowojorskiego Uniwersytetu Columbia. W odpowiedzi na nasze zaproszenie, profesorowie Tom Corcoran, Kate Montgomery oraz Elizabeth Hulbert poprowadzą wyjątkowe szkolenie dla 30-osobowej grupy trenerów SUS. W czasie tych dwudniowych intensywnych warsztatów będą dzielić się z uczestnikami spotkania swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu wybranych Szczególnie Efektywnych Praktyk Nauczania (High Impact Practices), które są z powodzeniem wprowadzane w życie  amerykańskich szkół i rozwijane przez amerykańskich nauczycieli.

Szkolenie będzie nakierowane przede wszystkim na ćwiczenie planowania działu w nauczaniu i skutecznych sposobów poprawy jakości i przystępności poszczególnych lekcji oraz konstruowania efektywnych zadań, które nauczyciel zadaje uczniowi. Uczestnicy będą mieli szansę prześledzić ten proces na specjalnie przygotowanych przykładach zaczerpniętych z autentycznych lekcji języka polskiego oraz matematyki.

Teachers College Uniwersytetu Columbia w Nowym Jorku ma ponad 120-letnie doświadczenie w prowadzeniu aktywnych działań na rzecz podniesienia jakości edukacji. Droga, którą przeszli twórcy tego wydziału, pokazuje wartość i wagę propagowanych przez nich rozwiązań, a ich doświadczenie stanowi cenny i, co niezwykle istotne, osiągalny wzorzec dla polskich nauczycieli.

Projekt, w ramach którego odbędzie się nasze szkolenie, dotyczy kształcenia przyszłych nauczycieli. Jest on realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, Teachers College Uniwersytetu Columbia oraz Fundacją Dobra Edukacja.

Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w takiej współpracy i korzystać z doświadczeń naszych partnerów. Miło nam również zakomunikować, że relację ze spotkania umieścimy na naszej stronie. Więcej o Szczególnie Efektywnych Praktykach Nauczania mozna przeczytać tutaj.

Tekst: Agata Ludwikowska